O çiclon Harry o devasta o Sud Italia, paixi destruti da-i mouxi in Siçilia
Stradde deruæ, case e buteghe piñe d’ægua, ciazze portæ via. Son i guasti caxonæ da-o çiclon Harry into Sud Italia, sorviatutto Siçilia e Calabria, ma anche a Sardegna, corpie da di mouxi erti fin à 16 metri e passa, mai registræ into passou inte tutto o Mediterraneo. Inte provinse de Mesciña e Catania o mâ o l’à destruto ferrovie, mæñe, miage e portixeu. Dexeñe de famigge son stæte scorrie d’in cà. Segondo unna primma stimma do prescidente da Region Renato Schifani i danni van 740 mioin d’euro, e atre çentanæa de mioin se contan in Sardegna, segondo a prescidente Alessandra Todde.
Traduçion italiaña
Il ciclone Harry devasta il Sud Italia, paesi distrutti dalle onde in Sicilia
Strade crollate, case e negozi allagati, spiagge spazzate via. Sono i danni causati dal ciclone Harry nel Sud Italia, principalmente in Sicilia e Calabria, ma anche in Sardegna, colpite da onde alte fino a 16 metri, mai registrate in passato in tutto il Mediterraneo. Nelle province di Messina e Catania il mare ha distrutto ferrovie, lidi, muri e porticcioli. Decine di famiglie sono state evacuate dalle loro case. Secondo una prima stima del presidente della Regione Renato Schifani, i danni ammontano a 740 milioni di euro, e altre centinaia di milioni si contano in Sardegna, secondo la presidente Alessandra Todde.
Lezze in sciâ violensa sessuale, co-a propòsta da drita sparisce o «consenso»
Neuvo scontro politico in gio a-o disegno de lezze in sciâ violensa sessuale. Dòppo l’accòrdio tra a prescidente do Conseggio Giorgia Meloni e a segretäia do Partio Democratico Elly Schlein, a poula «consenso» a l’é sparia d’into testo propòsto da-a Giulia Bongiorno da Lega, a relatoa a-o Senato. Incangio se parla de «voentæ conträia à l’atto sessuale» ch’a dev’ëse valuâ «tegnindo conto da scituaçion e do contesto». Pe-e oppoxiçioin o l’é un «passo inderê graviscimo» e «a rottua de un patto politico». «Che a Meloni a no se fasse dâ a linia da-o patriarcato», o commento da Schlein. Pe-o momento Fratelli d’Italia a no l’à piggiou unna poxiçion definitiva.
Traduçion italiaña
Legge sulla violenza sessuale, con la proposta della destra sparisce il “consenso”
Nuovo scontro politico a proposito del disegno di legge sulla violenza sessuale. Dopo l’accordo tra la presidente del Consiglio Giorgia Meloni e la segretaria del Pd Elly Schlein, la parola «consenso» è scomparsa dal testo proposto dalla leghista Giulia Bongiorno, la relatrice al Senato. Si parla invece di «volontà contraria all’atto sessuale» che va valutata «tenuto conto della situazione e del contesto». Per l’opposizione si tratta di un «gravissimo passo indietro» e «della rottura di un patto politico». «Non lasciamo che Meloni si faccia dare la linea dal patriarcato», commenta Schlein. Al momento Fratelli d’Italia non ha preso una posizione definitiva.
Mòrto de 93 anni o Valentino Garavani, l’urtimo grande da mòdda
L’é mòrto de 93 anni o Valentino Garavani, l’urtimo di gren protagonisti da mòdda in Italia. O l’aiva fondou o marco co-o seu nomme, do quæ o rosso e o velluo ean di scimboli. A-o manco çinquemia persoñe gh’an reiso önô à Romma. A-i 23 de zenâ o morteuio inta gexa de Santa Maria di Angei con un muggio de gente avvoxæ. «Un òmmo ch’o l’à semenou a bellessa e o n’é stæto un testimònio», e poule de præ Pietro Guerini. O seu compagno Vernon Bruce Hoeksema: «No te diggo addio ma graçie». «O regòrdo ciù bello quande se semmo conosciui», o l’à dito o Giancarlo Giammetti, passou compagno e sòçio de l’imprenditô da-o 1960.
Traduçion italiaña
Morto a 93 anni Valentino Garavani, l’ultimo grande della moda
È morto a 93 anni Valentino Garavani, l’ultimo dei grandi protagonisti della moda in Italia. Aveva fondato il marchio che portava il suo nome, di cui il rosso e il velluto erano simboli. Almeno cinquemila persone gli hanno reso omaggio a Roma. Il 23 gennaio i funerali nella chiesa di Santa Maria degli Angeli con molti personaggi illustri. «Un uomo che ha seminato bellezza e ne è stato testimone», le parole di don Pietro Guerini. Il compagno Vernon Bruce Hoeksema: «Non ti dico addio ma grazie». «Il ricordo più bello è stato quando ci siamo conosciuti», ha detto Giancarlo Giammetti, ex compagno e socio dell’imprenditore dal 1960.