O Zinâ

Ediçion

E notiçie da-a Liguria

Skymetro, nisciuña pròroga da-o ministëio. A Salis: «O no se faià»

Nisciuña pròroga e nisciuña poscibilitæ de presentâ un progetto alternativo. O l’é l’exito de l’incontro à Romma di 8 de luggio tra o Commun de Zena e o ministëio di Traspòrti in sciô Skymetro. A scindica Silvia Salis a l’à confermou: «O no se faià, no se peu arvî o cantê inti tempi previsti». Oua Tursci o porrieiva dovei rende 19 mioin za impegnæ pe-a progettaçion, pe quello o viçescindico Alessandro Terrile o l’à annonçiou unna poscibile segnalaçion a-a Corte di conti contra l’amministraçion passâ. «A Salis a l’à fallio, oua ch’a no dagghe à corpa à noiatri», a replica do passou viçescindico Pietro Piciocchi e de l’oppoxiçion. A scindica into Conseggio a l’à dito che vegnià presentou un neuvo progetto do 2026 e che intanto se faià un studio pe rinforsâ l’asse do Besagno.

Traduçion italiaña

Skymeter, nessuna proroga dal ministero. A Salis: «Non si farà»

Nessuna proroga e nessuna possibilità di presentare un piano alternativo. È il risultato dell’incontro avvenuto a Roma l’8 luglio tra il Comune di Genova e il ministero dei Trasporti sullo Skymetro. La sindaca Silvia Salis ha confermato: «Non si farà, non si può aprire il cantiere nei tempi previsti». Ora Tursi potrebbe dover restituire 19 milioni già impegnati per la progettazione, per questo il vicesindaco Alessandro Terrile ha annunciato una possibile segnalazione alla Corte dei Conti nei confronti della precedente amministrazione. «Salis ha fallito, ora non dia la colpa a noi», ribattono l’ex vicesindaco Pietro Piciocchi e l’opposizione. La sindaca in Consiglio ha affermato che nel 2026 verrà presentato un nuovo progetto nel 2026 e nel frattempo verrà condotto uno studio per rafforzare l’asse della Valbisagno.

Treni in Liguria, da dexembre Zena-Milan ògni 60 menuti

Da-o dexembre do 2025 ghe saià un treno da Zena à Milan à tutt’oe. A l’é a novitæ prinçipâ contegnua inte l’accòrdio firmou à Zena da-i assessoî regionali de Liguria, Piemonte e Lombardia. A-e corse che gh’é za ancheu pe Milano Centrale s’azzonzià di treni da Zena à Milan Greco Pirelli ògni doe oe, pe unna frequensa complesciva de 60 menuti in sciâ linia. Inte sta mainea ghe saià anche un neuvo conligamento con l’aeropòrto de Linate, graçie a-o scangio co-a metropolitaña inta staçion Forlanini. «Unna giornâ stòrica pe-a Liguria», o commento de l’assessô Marco Scajola.

Traduçion italiaña

Treni in Liguria, da dicembre Genova-Milano ogni 60 minuti

Da dicembre 2025 ci sarà un treno ogni ora da Genova a Milano. È la principale novità contenuta nell’intesa siglata a Genova dagli assessori regionali di Liguria, Piemonte e Lombardia. Alle corse già effettuate oggi per Milano Centrale si aggiungeranno treni da Genova a Milano Greco Pirelli ogni due ore, per una frequenza complessiva di 60 minuti sulla linea. In questo modo ci sarà anche un nuovo collegamento con l’aeroporto di Linate, grazie all’interscambio con la metropolitana alla stazione Forlanini. «Una giornata storica per la Liguria», il commento dell’assessore Marco Scajola.

Figgeu de çinque anni spario da Læte de Ventemiggia

Un figgeu de çinque anni, de nomme Alain, o l’é desperso da-i 11 de luggio dòppo ch’o s’é allontanou da un campezzo à Læte, unna fraçion de Ventemiggia. O gh’à de origine foreste, ma o l’é nasciuo in Italia. O l’aiva indòsso unna maggetta gianca e de braghette verde. L’urtimo avvistamento o l’é de 7.30 da seia, quande un òmmo o l’à aggiuttou à traversâ a stradda perché o l’aiva visto da solo, pensando che i genitoî fïsan da l’atra parte. A-e reçerche parteçipa e fòrse de l’ordine, i pompê co-i droin e i chen, a proteçion çivile, i arpin e de squaddre de volontäi.

Traduçion italiaña

Bambino di cinque anni sparito da Latte di Ventimiglia

Un bambino di cinque anni, di nome Alain, è scomparso dall’11 luglio, dopo essersi allontanato da un campeggio a Latte, frazione di Ventimiglia. Ha origini straniere, ma è nato in Italia. Indossava una maglietta bianca e pantaloncini verdi. L’ultimo avvistamento è avvenuto alle 19.30, quando un uomo lo ha aiutato ad attraversare la strada perché lo aveva visto solo, pensando che i genitori fossero dall’altra parte. Alle ricerche partecipano le forze dell’ordine, i vigili del fuoco con droni e cani, la protezione civile, gli alpini e squadre di volontari.

E notiçie da l’Italia

O Pier Silvio Berlusconi o sciata Forza Italia: «O Tajani braviscimo, ma ghe veu de l’atro»

An fæto sciato e poule do Pier Silvio Berlusconi, amministratô delegou de Mediaset, in occaxon da presentaçion di palinsesti. A Meloni, o l’à dito, «a l’é apreuvo à fâ un travaggio che no ghe n’é: dònna, zoena, vegnua da-o ninte, a l’à misso sciù o megio governo d’Euröpa». O no l’à tegnuo feua unna poscibile intrâ in politica, e pe Forza Italia, o partio fondou da seu poæ, o vorrieiva de «facce neuve». «O Tajani braviscimo – o l’à azzonto – comme a Dalla Chiesa, o Gasparri… ma ghe veu de l’atro ascì, into senso d’avertua e vixon de l’avvegnî». Intanto pe-o Tribunâ di ministri o governo o l’aiva sacciuo de botto de l’arresto do generale libico Almasri e a deçixon de no consegnâlo à l’Aia a l’é stæta politica.

Traduçion italiaña

Pier Silvio Berlusconi agita Forza Italia: «Tajani bravissimo, ma ci vuole altro»

Hanno fatto scalpore le parole di Pier Silvio Berlusconi, amministratore delegato di Mediaset, in occasione della presentazione dei palinsesti. Meloni, ha detto, «sta facendo un lavoro unico: donna, giovane, arrivata dal nulla, ha creato il miglior governo d’Europa». Non esclude un possibile ingresso in politica, e per Forza Italia, il partito fondato da suo padre, vorrebbe «volti nuovi». «Molto bravo Tajani – ha aggiunto – come Dalla Chiesa, Gasparri… ma ci vuole anche altro, nel senso di apertura e visione del futuro». Nel frattempo, per il Tribunale dei ministri, il governo aveva appreso subito dell’arresto del generale libico Almasri e la decisione di non consegnarlo all’Aja è stata politica.

Moæ e figgia trovæ mòrti à Romma, o Kaufmann estradæto in Italia: «Denonçio tutti»

O Francis Kaufmann, l’òmmo american de 46 anni accaxonou pe avei ammassou a moæ e a figgeua attrovæ mòrti à Villa Pamphili à Romma a-i 7 de zugno, o l’à perso a raxon in sce l’aeroplan ch’o l’à portou torna in Italia dòppo l’estradiçion da-a Greçia. O se l’à piggiâ co-i poliçiòtti che l’an scortou con dî ch’o l’é stæto piccou e ch’o l’é pronto à «denonçiâ tutti». O Kaufmann o l’é stæto mandou à l’uspiâ aspëtando che o giudiçe o fisse a dæta de l’interrogatöio de garançia. Pe-a Procua o l’é o responsabile do doggio ammassamento da compagna ruscia Anastasia Trofimova, de 28 anni, e da presonta figgia Andromeda d’11 meixi.

Traduçion italiaña

Madre e figlia trovati morti a Roma, Kaufmann estradato in Italia: «Denuncio tutti»

Francis Kaufmann, l’uomo americano di 46 anni accusato di aver ucciso la madre e la bambina trovati morti a Villa Pamphili a Roma il 7 giugno, ha dato in escandescenze sull’aereo che lo riportava in Italia dopo l’estradizione dalla Grecia. Se l’è presa con i poliziotti che lo hanno scortato via, dicendo che è stato picchiato e che è pronto a «denunciare tutti». Kaufmann è stato portato in ospedale in attesa che il giudice fissi la data dell’udienza per l’interrogatorio di garanzia. Per l’accusa è responsabile del duplice omicidio della compagna russa di 28 anni Anastasia Trofimova e della presunta figlia di 11 mesi Andromeda.

Investimento mortale in Sardegna, indagou a moggê do prescidente de Lufthansa

A Vivian Spohr, manager e moggê do prescidente da compagnia todesca d’aeroplen Lufthansa, a l’é indagâ pe avei investio e ammassou unna figgia de 24 anni à Porto Cervo, in Sardegna, a-a mattin di 8 de luggio. A vittima a se ciammava Gaia Costa e a l’ea lì ch’a l’anava à pê à travaggiâ. A dònna, ch’a guiddava in compagnia da figgia, a no se saieiva accòrta che a zoena a l’ea apreuvo à traversâ a stradda in scê strisce. I meghi an çercou de sarvâla pe vinti menuti, ma no gh’é stæto mezo. A famiggia Spohr a l’ea in vacansa in sciâ Costa Smeralda, donde gh’an unna villa. L’indagâ a l’é tornâ in Germania da lì à no guæi. A machina a l’é stæta sexia.

Traduçion italiaña

Investimento mortale in Sardegna, indagata la moglie del presidente di Lufthansa

Vivian Spohr, manager e moglie del presidente della compagnia aerea tedesca Lufthansa, è indagata per aver investito e ucciso una ragazza di 24 anni a Porto Cervo, in Sardegna, la mattina dell’8 luglio. La vittima si chiamava Gaia Costa e stava andando al lavoro a piedi. La donna, che guidava in compagnia della figlia, non si sarebbe accorta che la giovane stava attraversando la strada sulle strisce. I medici hanno cercato di rianimarla per venti minuti, ma non c’è stato nulla da fare. La famiglia Spohr era in vacanza in Costa Smeralda, dove possiedono una villa. L’indagata è tornata poco dopo in Germania. L’auto è stata sequestrata.

E notiçie da-o mondo

Ucraina, Putin-Trump in gritta: l’America a manda de arme pe 300 mioin de dòllari

O Putin e o Trump oua son a-e curte. «O dixe un muggio de mincionaie» in sce l’Ucraina, o l’à attaccou o prescidente american con menassâ de neuve sançioin. Pe respòsta a Ruscia a l’à tiou miscili abrettio in sce l’Ucraina, «l’offensciva ciù dua» da l’incomenso da guæra, segondo Kiev. I Stati Unii son pronti à mandâ de neuve arme à Kiev, pe-a primma vòtta da-o retorno do Trump, pe 300 mioin de dòllari, e an annonçiou un accòrdio co-a Nato pe spedî di miscili Patriot. «Devan ëse boin à defendise», o l’aiva dito o Trump. Intanto o ministro di Traspòrti ruscio Roman Starovoit o l’é stæto attrovou mòrto comm’o l’é stæto scorrio da-o Putin. O comitato investigativo o parla de suiçidio con un corpo de pistòlla.

Traduçion italiaña

Ucraina, gelo Putin-Trump: l’America invia armi per 300 milioni di dollari

Putin e Trump sono ora ai ferri corti. «Racconta un sacco di stronzate» sull’Ucraina, ha attaccato il presidente degli Stati Uniti minacciando nuove sanzioni. In risposta, la Russia ha lanciato una pioggia di missili contro l’Ucraina, «l’offensiva più dura» dall’inizio della guerra, secondo Kiev. Gli Stati Uniti sono pronti a inviare nuove armi a Kiev, per la prima volta da quando Trump è tornato, per 300 milioni di dollari, e hanno annunciato un accordo con la Nato per l’invio di missili Patriot. «Devono essere in grado di difendersi», aveva detto Trump. Nel frattempo, il ministro dei trasporti russo Roman Starovoit è stato trovato morto dopo essere stato licenziato da Putin. La commissione d’inchiesta parla di suicidio tramite arma da fuoco.

I daçi di Stati Unii tramandæ a-o 1° d’agosto, l’Euröpa a va avanti à trattâ

I Stati Unii an tramandou a-o 1° d’agosto l’intrâ in deuvia di daçi pe l’Euröpa, che pe-o momento a va avanti co-a trattativa. Bruxelles a saieiva pronta à firmâ unn’inteisa pe di driti a-o 10%, ma l’é poscibile che o Trump o veugge impoñe di prexi ciù erti. L’Union europea a l’é pronta a de mesue conträie, ma Bruxelles a çerca o dialogo: «Poemo fermâle, a nòstra prioritæ a l’é un accòrdio». O cappo da Casa Gianca, intanto, l’à menassou fin a-o 40% pe dozze Paixi tegnui pe nemixi, tra i quæo Giapon, do 35% pe-o Canada e tariffe do 15% ò do 20% pe chi no reçevià nisciuña lettia.

Traduçion italiaña

I dazi Usa rimandati al 1° agosto, l’Europa continua a negoziare

Gli Stati Uniti hanno rinviato al 1° agosto l’entrata in vigore dei dazi per l’Europa, su cui stanno proseguendo le trattative. Bruxelles sarebbe disposta a firmare un accordo per le tariffe al 10%, ma è possibile che Trump voglia imporre prezzi più alti. L’Unione europea è pronta alle contromisure, ma Bruxelles cerca il dialogo: «Possiamo fermarle, la nostra priorità è un accordo». Nel frattempo, il leader della Casa Bianca ha minacciato tariffe fino al 40% per dodici paesi considerati nemici, tra cui il Giappone, del 35% per il Canada e dazi del 15% o 20% per coloro che non riceveranno alcuna lettera.

Aeroplan preçipitou in India, i motoî son stæti asmòrti d’inta gabiña di pilòtti

Gh’é unna novitæ inte l’investigaçion in sciô xeuo de l’Air India preçipitou a-i 12 de zugno con caxonâ a mòrte de 270 persoñe. I primmi exiti, da quello che repòrta o Wall Street Journal, taggian feua l’ipòtexi de un guasto a-o Boeing 787 e dixan che i interruttoî che controllavan o passaggio do carburante a-i doî motoî ean stæti asmòrti da chi l’ea inta gabiña di pilòtti, no l’é ciæo se con unna maneuvra de voentæ ò pe un errô. Quello ch’o faià do ciæo saià l’examme da scatoa neigra da parte de l’Aircraft accident investigation bureau indian.

Traduçion italiaña

Aereo precipitato in India, i motori sono stati spenti dalla cabina di pilotaggio

C’è una novità nell’inchiesta sul volo Air India precipitato il 12 giugno causando la morte di 270 persone. I primi risultati, secondo quanto riportato dal Wall Street Journal, escludono ogni ipotesi di un guasto al Boeing 787 e affermano che gli interruttori che controllavano il passaggio del carburante ai due motori sono stati spenti da chi si trovava nella cabina di pilotaggio, non è chiaro se con una manovra volontaria o per errore. A fare chiarezza sarà l’esame della scatola nera da parte dell’Aircraft accident investigation bureau indiano.