O mossulman soçialista Zohran Mamdani elezzuo scindico de Neuva York
O Zohran Mamdani o l’é o neuvo scindico de Neuva York, inti Stati Unii. Candidou «soçialista democratico» de 34 anni, mossulman, o l’é stæto elezzou co-o 50,4% di voti contra o 41,6% do scindico in sciortia Andrew Cuomo, lê ascì democratico, e o 7,11% do repubrican Curtis Sliwa. Dòppo a vittöia o l’à annonçiou ch’o l’assummià 200 avvocati pe dâ battaggia a-o Trump ch’o menassa de taggiâ i dinæ pe-a çittæ e intanto o l’à commentou: «À Neuva York ghe saià un regimme communista». Into programma do Mamdani gh’é ascì unna tascia in scî ricchi pe finançiâ o blòcco de pixoin, scheue d’infançia e traspòrto pubrico de badda e butteghe do Commun con prexi ammermæ.
Traduçion italiaña
Il musulmano socialista Zohran Mamdani eletto sindaco di New York
Zohran Mamdani è il nuovo sindaco di New York, negli Stati Uniti. Candidato «socialista democratico», musulmano, 34 anni, è stato eletto con il 50,4% dei voti, contro il 41,6% del sindaco uscente Andrew Cuomo, anch’egli democratico, e il 7,11% del repubblicano Curtis Sliwa. Dopo la vittoria, ha annunciato che assumerà 200 avvocati per dare battaglia a Trump, che minaccia di tagliare i fondi per la città e nel frattempo ha commentato: «Ci sarà un regime comunista a New York». Il programma di Mamdani include anche una tassa sui ricchi per finanziare il blocco degli affitti, gli asili nido e il trasporto pubblico gratis e negozi comunali con prezzi calmierati.
Tenscion Stati Unii-Venezuela, i Marines fan e preuve pe-o desbarco
Tenscion sempre ciù erta tra Stati Unii e Venezuela. À Puerto Rico preuve de desbarco di Marines, inti Caraibi i americhen an attaccou un presonto barco di narcos ammassando træ persoñe. E a Ruscia a l’à menassou de mandâ di miscili à Caracas. O prescidente Donald Trump o l’à deciarou: «O Maduro o gh’à i giorni contæ», ma o no l’à respòsto a-e domande in sciâ poscibilitæ de unn’açion militare. A Maria Corina Machado, cappo de l’oppoxiçion in Venezuela, a sostëgne i Stati Unii. O prescidente chavista o no ghe mòlla: «Nisciun ne levià a nòstra democraçia». Intanto a Ruscia a l’avansa in Ucraina e Isræle o l’à attaccou torna o Libano.
Traduçion italiaña
Tensione Stati Uniti-Venezuela, i Marines fanno le prove per lo sbarco
Tensione sempre più alta tra Stati Uniti e Venezuela. A Porto Rico prove di sbarco dei Marines, nei Caraibi gli americani hanno attaccato una presunta nave dei narcos uccidendo tre persone. E la Russia ha minacciato di inviare missili a Caracas. Il presidente Donald Trump ha dichiarato: «Maduro ha i giorni contati», ma non ha risposto alle domande sulla possibilità di un’azione militare. Maria Corina Machado, leader dell’opposizione in Venezuela, sostiene gli Stati Uniti. Il presidente chavista non si arrende: «Nessuno ci porterà via la nostra democrazia». Nel frattempo, la Russia avanza in Ucraina e Israele ha nuovamente attaccato il Libano.
Inghiltæra, attacco con un cotello à bordo de un treno: 11 ferii, doî graviscimi
Gran poia in Inghiltæra inta seiaña do 1° de novembre pe un attacco con un cotello à bòrdo de un treno in viægio tra Doncaster e Londra. Unze persoñe son restæ ferie, doe son inte unna condiçion graviscima. Pe-o momento a poliçia a l’à lasciou feua l’ipòtexi do terroriximo. Doî òmmi de 32 e 35 anni, tutti doî möi e nasciui into Regno Unio, son stæti fermæ in sciâ banchiña con de scarreghe elettriche. Solo o primmo o l’é stæto incriminou pe tentativo d’ammassamento plurimo. Pe-o primmo ministro Starmer «un caxo ch’o mette anscietæ». O re Carlo o s’é dito «sciätou». Solidarietæ a-o Regno Unio da-i governi de ciù Paixi.
Traduçion italiaña
Inghilterra, attacco con coltello a bordo di un treno: 11 feriti, due gravissimi
Grande paura in Inghilterra la sera del 1° novembre per un’aggressione con coltello a bordo di un treno in viaggio tra Doncaster e Londra. Undici persone sono rimaste ferite, due sono in gravissime condizioni. Per ora la polizia ha escluso l’ipotesi terrorismo. Due uomini di 32 e 35 anni, entrambi neri e nati nel Regno Unito, sono stati fermati sulla banchina con scosse elettriche. Solo il primo è stato incriminato per tentato omicidio plurimo. Per il primo ministro Starmer «un caso preoccupante». Re Carlo si è definito «sgomento». Solidarietà al Regno Unito da parte dei governi di diversi Paesi.