O Zinâ

Ediçion

E notiçie da-a Liguria

Zena a l’arrecheugge duxento tonnëi de mangiâ pe-e gente de Gazza

Duxento tonnëi de mangiâ pe-a popolaçion de Gazza son stæti arrecuggeiti da l’assoçiaçion Music for Peace e da-o Calp, o collettivo autònomo di camalli de Zena, ch’an dæto l’adexon a-a Global Sumud Flotilla, unna spediçion de barche da 44 Paixi che provian à forsâ o blòcco navale isrælian. L’appello o l’ea pe 45 tonnëi, ma a parteçipaçion di zeneixi a l’à passou tutte e previxoin. Into scito de Music for Peace, ch’a l’à dovuo trovâ di neuvi spaçi pe contegnî tutte e donaçion, l’é arrivou anche a scindica Silvia Salis: «Inta vitta piggiâ de poxiçion o l’é scòmodo, inte sto caxo anche arresegou, ghe semmo da arente», a l’à dito. Sabbo l’é stæto organizzou unna proçescion de fraxelle «pe dî basta a-o massacro à Gazza».

Traduçion italiaña

Genova raccoglie duecento tonnellate di cibo per la popolazione di Gaza

Duecento tonnellate di cibo per la popolazione di Gaza sono state raccolte dall’associazione Music for Peace e dal Calp, il collettivo autonomo dei portuali di Genova, che hanno aderito alla Global Sumud Flotilla, una spedizione di imbarcazioni da 44 Paesi che tenteranno di forzare il blocco navale israeliano. L’appello era per 45 tonnellate, ma la partecipazione dei genovesi ha superato ogni previsione. Nella sede di Music for Peace, che ha dovuto trovare nuovi spazi per contenere tutte le donazioni, è arrivata anche la sindaca Silvia Salis: «Nella vita prendere posizione è scomodo, in questo caso persino pericoloso, siamo al loro fianco», ha detto. Sabato è stata organizzata una fiaccolata «per dire basta al massacro a Gaza».

O Castê, operäio o cazze d’in sciô teito do muniçipio: mòrto

Un operäio de 55 anni, o Massimiliano Bona de Sanremmo, o l’é mòrto into preçipitâ d’in sciô teito do muniçipio do Castê, derê à Ventemiggia, tanto ch’o louava pe l’installaçion de un scistema fotovoltaico. L’òmmo o l’é cheito inte un veuo erto quattro metri e largo 40 citti. A Procua d’Impëia a l’à averto unn’investigaçion pe ammassamento corposo. Da quello che dixe l’amministraçion, a dita incarregâ a no l’aiva ancon l’autorizzaçion à travaggiâ in sciô teito. L’impreisa a l’aiva appontamento venardì in Commun pe presentâ o preventivo de speisa. I carabinê e l’Asl son apreuvo à reconstrue a dinamica e sorviatutto à capî se gh’ea tutte e condiçioin de seguessa.

Traduçion italiaña

Castel Vittorio, operaio cade dal tetto del municipio: morto

Un operaio di 55 anni, Massimiliano Bona di Sanremo, è morto precipitando dal tetto del municipio di Castel Vittorio, nell’entroterra di Ventimiglia, mentre lavorava all’installazione di un impianto fotovoltaico. L’uomo è caduto in un’intercapedine alta quattro metri e larga 40 centimetri. La Procura di Imperia ha aperto un’inchiesta per omicidio colposo. Da quanto afferma l’amministrazione, la ditta incaricata non aveva ancora l’autorizzazione a lavorare sul tetto. L’impresa aveva un appuntamento venerdì in Comune per presentare il preventivo di spesa. Carabinieri e Asl stanno cercando di ricostruire la dinamica e soprattutto di capire se sono state rispettate tutte le condizioni di sicurezza.

Tempo grammo, vento à ciù de 100 km/h e danni into Spezzin

Unna tempesta de vento e unna rammâ d’ægua an corpio a provinsa de Spezza inta seiaña di 28 d’agosto. Da 9 oe s’é registrou de raffeghe de là di 100 km/h in sciâ çittæ, o gorfo e a rivea. O vento o l’à cacciou zu ben ben di erboi, gh’é stæto de interruçioin de corrente e di allagamenti con dexeñe d’interventi di pompê. A-a Rocchetta de Væa l’anemòmetro o l’à marcou 144,7 km/h. In pòrto un container veuo o l’é stæto sponciou in mâ. L’Aurelia a-a Foxe a l’é arrestâ bloccâ pe-o deruo de un gròsso pin. À Ricò i giardinetti pe-i figgeu son stæti dannezzæ Anche tante cæ an avuo di guasti.

Traduçion italiaña

Maltempo, vento oltre i 100 km/h e danni nello Spezzino

Una tempesta di vento e forti piogge hanno colpito la provincia della Spezia la sera del 28 agosto. Dalle 21.00 si sono registrate raffiche di vento a oltre 100 km/h sulla città, sul golfo e sulla costa. Il vento ha abbattuto molti alberi, si sono verificate interruzioni di corrente e allagamenti con decine di interventi dei vigili del fuoco. A Rocchetta Vara l’anemometro ha segnato 144,7 km/h. In porto un container vuoto è stato spinto in mare. L’Aurelia alla Foce è rimasta bloccata dal crollo di un grande pino. A Riccò è stato danneggiato il parco giochi. Anche molte case hanno subito danni.

E notiçie da l’Italia

L’annonçio da Meloni a-o Meeting de Rimini: «Un cian da cà pe-e cobie zoene»

A prescidente do Conseggio Giorgia Meloni a l’à annonçiou da-o Meeting de Rimini un «gran cian da cà pe-e cobie zoene» tra e prioritæ do governo pe-a maneuvra do 2026. «Sensa unna cà – a l’à dito – l’é ciù diffiçile mette sciù unna famiggia, faiemo tutto quello che ghe veu». Intanto o seu viçe Matteo Salvini o l’à fæto cresce a tenscion co-a Fransa dòppo avei dito a-o Macron in milaneise: «_Taches al tram, ch’o ghe vagghe lê in Ucraina». E dòppo a reaçion do prescidente franseise o l’à azzonto: «O l’é un patiscibile». A Schlein: «O gena l’Italia». O Pd o l’à sbloccou a partia de eleçioin regionale: in Campania o candidou o l’é o Roberto Fico.

Traduçion italiaña

L’annuncio di Meloni al Meeting di Rimini: «Un piano casa per le giovani coppie»

La presidente del Consiglio Giorgia Meloni ha annunciato dal Meeting di Rimini un «grande piano casa per le giovani coppie» tra le priorità del governo per la manovra del 2026. «Senza casa – ha detto – è più difficile costituire una famiglia, faremo tutto il necessario». Intanto il suo vice Matteo Salvini ha fatto salire la tensione con la Francia dopo aver detto a Macron in milanese: «Taches al tram, che vada lui in Ucraina». E dopo la reazione del presidente francese ha aggiunto: «È permaloso». Schlein: «Imbarazza l’Italia». Il Pd ha sbloccato la partita delle regionali: in Campania il candidato è Roberto Fico.

Sciti sessisti, scceuppa o caxo: un muggio de denonçie, oua s’indaga

In Italia scceuppa o caxo di sciti con fotografie de dònne, o ciù de vòtte arröbæ e pubricæ sensa o consenso, con di commenti sessisti. Dòppo o gruppo Facebook Mia moglie con 32mia inscriti, serrou da Meta pe violaçion da privacy, l’é arrivou de denonçie in sce Phica.eu, un scrito donde gh’ea ascì de imagine de politiche, tra e quæ a Meloni e a Schlein, e atre dònne conosciue. I gestoî l’an serrou commentando: «Gh’é delongo de persoñe che addeuvian mâ e ciattaforme». A poliçia postale a l’à comensou unn’investigaçion pe capî chi ghe fïse derê. L’avvocato Bernardini De Pace o l’inandia unna class action a-a quæ porrià parteçipâ «tutte e dònne ferie con violensa inta seu identitæ» pe ciammâ i danni.

Traduçion italiaña

Siti sessisti, esplode il caso: ondata di denunce, ora si indaga

In Italia esplode il caso dei siti con fotografie di donne, il più delle volte rubate e pubblicate senza consenso, con commenti sessisti. Dopo il gruppo Facebook Mia moglie con 32mila inscritti, chiuso da Meta per violazione della privacy, sono arrivate denunce su Phica.eu, una pagina in cui erano presenti anche immagini di politiche, tra cui Meloni e Schlein, e di altre donne note. I gestori l’hanno chiusa commentando: «C’è sempre chi abusa delle piattaforme». La polizia postale ha avviato un’indagine per capire chi ci sia dietro. L’avvocato Bernardini De Pace sta avviando una class action a cui «tutte le donne violentemente lese nella propria identità» possono partecipare per chiedere il risarcimento dei danni.

Un «bòsco de l’orrô» vexin à Frosinon, trovou un atro còrpo e di resti umoen

Un còrpo e di resti umoen son stæti attrovæ inte un bòsco into Laçio, vexin à Frosinon. L’allarme l’aiva dæto a-i 24 d’agosto un fonzou ch’o l’à descoverto quello ch’o restava de un cadaveo. I chen an trovou a testa, o busto e atri tocchetti d’òsse. Pe i investigatoî o saieiva o còrpo de un òmmo de 60 anni spario à luggio. Inte quello scito, ormai ciammou «bòsco de l’orrô», gh’ea stæto trovou ascì o còrpo de unna figgia ammassâ da-o galante perché a l’ea gräia e quello de unna professoa ingreise violentâ, ammassâ e cacciâ inte un deruo do 2014.

Traduçion italiaña

Una «bosco degli orrori» vicino a Frosinone, ritrovati un altro corpo e resti umani

Un corpo e resti umani sono stati rinvenuti in un bosco del Lazio, vicino a Frosinone. L’allarme era stato dato il 24 agosto da un cercatore di funghi che aveva scoperto quello che restava di un cadavere. I cani hanno rinvenuto la testa, il busto e altri frammenti ossei. Per gli inquirenti si tratterebbe del corpo di un uomo di 60 anni scomparso a luglio. In quel luogo, ormai soprannominato «il bosco dell’orrore», erano stati ritrovati anche il corpo di una ragazza uccisa dal fidanzato perché incinta e quello di un’insegnante inglese violentata, uccisa e gettata in una scarpata nel 2014.

E notiçie da-o mondo

Isræle o comensa e operaçioin militare à Gazza, basta pöse pe raxoin umanitäie

Isræle o l’à comensou e primme fase de l’attacco da tæra à Gazza, segondo quello ch’o l’à annonçiou l’Idf, ch’o l’aiva za dito basta a-e pöse pe raxoin umanitäie. «L’exerçito nemigo o paghià o prexo co-o bagno de sangue di seu sordatti», a minassa de Hamas: «I ostaggi passan o mæximo reisego di combattenti palestineixi, se meuan a responsabilitæ a saià do governo isrælian». O passou premier britannico Tony Blair o l’à presentou a-o Trump un progetto pe convertî a Striscia inte unna rivea turistica. In Isræle monta a protesta, ma o Netanyahu o va avanti con l’offensciva. Di miscili in sce l’uspiâ Nasser à Khan Younis an caxonou a-o manco 20 mòrti tra i quæ çinque giornalisti internaçionali.

Traduçion italiaña

Israele inizia l’occupazione di Gaza, basta pause per motivi umanitari

Israele ha avviato le prime fasi dell’attacco da terra a Gaza, secondo quanto annunciato dall’Idf, che aveva già detto basta alle pause per motivi umanitari. «L’esercito nemico pagherà il prezzo col bagno di sangue dei suoi soldati», minaccia Hamas: «Gli ostaggi corrono lo stesso rischio dei combattenti palestinesi, se muoiono la responsabilità ricadrà sul governo israeliano». L’ex primo ministro britannico Tony Blair ha presentato a Trump un piano per trasformare la Striscia in una riviera turistica. In Israele monta la protesta, ma Netanyahu continua l’offensiva. Missili sull’ospedale Nasser di Khan Younis hanno causato la morte di almeno 20 persone, tra cui cinque giornalisti internazionali.

Guæra in Ucraina, Kiev torna sotta e bombe e neuvo scontro Trump-Zelensky

Nisciun passo avanti pe-a paxe in Ucraina. A Ruscia a l’à bombezzou Kiev con 629 droin e miscili ch’an caxonou 19 mòrti e o deruo de un palaçio de çinque cen. Corpio anche e construçion con drento e delegaçioin de l’Union europea e o British Council. L’amministraçion do Trump – ch’o s’é deciarou «no contento ma no mäveggiou» pe l’attacco – a vendià de arme à l’Ucraina pe 825 mioin de dòllari. Neuvo scontro Trump-Zelensky in sciâ trattativa co-o Putin, co-o prescidente ucraino accaxonou d’ëse «o ciù gran venditô do mondo». Into Giorno de l’Independensa o Zelensky o l’aiva dito: «Unn’Ucraina unia a no saià maiciù costreita à quella vergheugna che i rusci ciamman compromisso».

Traduçion italiaña

Guerra in Ucraina, Kiev di nuovo sotto le bombe e nuovo scontro Trump-Zelensky

Nessun passo avanti per la pace in Ucraina. La Russia ha bombardato Kiev con 629 droni e missili, causando 19 morti e il crollo di un edificio di cinque piani. Colpiti anche gli edifici che ospitano le delegazioni dell’Unione Europea e il British Council. L’amministrazione Trump – che si è dichiarata «non contenta ma non sorpresa» per l’attacco – venderà armi all’Ucraina per 825 milioni di dollari. Nuovo scontro Trump-Zelensky sui negoziati con Putin, con il presidente ucraino accusato di essere «il più grande venditore del mondo». Nel Giorno dell’Indipendenza Zelensky aveva dichiarato: «Un’Ucraina unita non sarà mai più costretta a quella vergogna che i russi chiamano compromesso».

Attacco inte unna scheua cattòlica à Minneapolis, doî figgeu ammassæ

Doî figgeu d’8 e 10 anni son mòrti apreuvo à di spari inte unna scheua cattòlica de Minneapolis, inti Stati Unii, tanto che gh’ea a messa. Un zoeno vestio de neigro, armou de un scceuppo e doe pistòlle, o l’à fæto feugo da-i barcoin da gexa e o l’à tiou a-i figgeu che parteçipavan a-a fonçion. Atri 14 de loiatri e doî grendi son arrestæ ferii. L’aggressô, un òmmo de vint’anni sensa antefæti penali, o s’é ammassou. O l’ea arrivou à bòrdo de unna machina ch’a l’à lasciou into parchezzo da scheua. O vesco da çittæ o l’à domandou de «mesue boñe à prevegnî a violensa».

Traduçion italiaña

Attacco in una scuola cattolica a Minneapolis, uccisi due bambini

Due bambini di 8 e 10 anni sono morti in seguito a una sparatoria in una scuola cattolica di Minneapolis, negli Stati Uniti, durante la messa. Un giovane vestito di nero, armato di fucile e due pistole, ha fatto fuoco dalle finestre della chiesa e ha sparato ai bambini che partecipavano alla funzione. Altri 14 bambini e due adulti sono rimasti feriti. L’aggressore, un ventenne senza precedenti penali, si è suicidato. Era arrivato a bordo di un’auto che ha lasciato nel parcheggio della scuola. Il vescovo della città ha chiesto «misure efficaci per prevenire la violenza».