Maneuvra, a maggioransa a se scciappa in scê penscioin
A maggioransa de governo a se scciappa in scê penscioin. Inte unna verscion da maneuvra l’ea spontou l’aumento do «barcon mòbile» da aspëtâ pe l’assegno antiçipou, e da-o 2031 a fin da refæta pe-a laurea de trei anni. Ma dapeu a prescidente Meloni a l’à annonçiou de «correçioin» e a Lega a l’à presentou un emendamento pe scassâ tutte doe e nòrme: «Se dimmo de no o l’é no». E oppoxiçioin ciamman e dimiscioin do ministro Giorgetti. Tra e novitæ primma de l’approvaçion inta commiscion gh’é un bonus pe-e scheue privæ fin à 1.500 euro e 3,5 miliardi de mesue pe-e impreise.
Traduçion italiaña
Manovra, la maggioranza si spacca sulle pensioni
La maggioranza di governo si spacca sulle pensioni. In una versione della manovra era spuntato l’aumento della «finestra mobile» per attendere l’assegnazione anticipata, e dal 2031 alla fine del riscatto della laurea triennale. Ma poi la presidente Meloni ha annunciato «correzioni» e la Lega ha depositato un emendamento per cancellare entrambe le norme: «Se diciamo no, è no». Le opposizioni chiedono le dimissioni del ministro Giorgetti. Tra le novità prima dell’approvazione in commissione ci sono n bonus per le scuole paritarie fino a 1.500 euro e misure da 3,5 miliardi per le imprese.
Open Arms, pe-o Salvini assoluçion definitiva in Cassaçion
O Matteo Salvini, viçeprescidente do Conseggio e passou ministro de l’Interno, o l’à reçevuo da-a Cassaçion l’assoluçion definitiva into proçesso pe-a stöia da nave Open Arms do 2019, donde o l’ea accaxonou de sequestro de persoña. L’é stæto refuou o recorso da Procua de Palermo contra l’assoluçion de primmo graddo. «Unna boña notiçia» pe-a Meloni. «Çinque anni de proçesso, defende i confin o no l’é un crimine», o primmo commento do Salvini in sce X. Anche o prescidente de l’Ongaia Viktor Orbán o festezza. Pe contra, o fondatô de l’organizzaçion spagnòlla o l’accusa: «Unna deçixon politica, manco ancheu s’é fæto giustiçia».
Traduçion italiaña
Open Arms, per Salvini assoluzione definitiva in Cassazione
Matteo Salvini, vicepresidente del Consiglio ed ex ministro dell’Interno, è stato assolto in via definitiva dalla Cassazione durante il processo per la vicenda della nave Open Arms del 2019, in cui era accusato di sequestro di persona. Il ricorso della Procura di Palermo contro l’assoluzione di primo grado è stato respinto. «Buone notizie» per Meloni. «Cinque anni di processo, difendere i confini non è un reato», il primo commento di Salvini su X. Esulta anche il presidente ungherese Viktor Orbán. Al contrario, il fondatore dell’organizzazione spagnola accusa: «Una decisione politica, nemmeno oggi è stata fatta giustizia».
Zoeno mòrto à 19 anni tanto ch’o l’esplorava un cabannon abbandonou
Un zoeno de 19 anni, Daniel Esteban Camera Garcia, o l’é mòrto into cazze d’in sciô teito de un cabannon abbandonou à Alzà, into Bergamasco. Un atro da seu etæ o l’é arrestou ferio. A tragedia a l’é avvegnua inta struttua donde unna vòtta gh’ea l’Italcementi. I doî amixi, intræ con atre çinque persoñe, ean appascionæ de urbex, attivitæ dedicâ à l’esploraçion di sciti arroinæ inte çittæ, un fenòmeno ch’o l’à da fâ con miggiæa de zoeni. O Daniel o l’ea originäio da Colombia, ma o l’aiva visciuo delongo da quelle bande.
Traduçion italiaña
Giovane morto a 19 anni mentre esplorava una capannone abbandonato
Un ragazzo di 19 anni, Daniel Esteban Camera Garcia, è morto cadendo dal tetto di un capannone abbandonato ad Alzano, nel Bergamasco. Un altro coetaneo è rimasto ferito. La tragedia è avvenuta presso la struttura dove un tempo sorgeva l’Italcementi. I due amici, entrati con altre cinque persone, erano appassionati di urbex, attività dedicata all’esplorazione di luoghi in rovina nelle città, un fenomeno che coinvolge migliaia di giovani. Daniel era originario della Colombia, ma aveva sempre vissuto in quelle zone.