O Zinâ

Ediçion

E notiçie da-a Liguria

Amt, l’açienda a sospende a direttoa Gavuglio. A Procua a l’indaga in scî conti

A Procua de Zena a l’à averto unn’investigaçion in sciâ gestion di conti de l’Amt de Zena. L’attivitæ giudiçiäia a l’é partia dòppo a lettia de contestaçion disciplinare do neuvo conseggio d’amministraçion contra a passâ prescidente Ilaria Gavuglio, sospeisa da l’incarrego de direttoa generale. Se parla de «comportamenti graviscimi» e de «perdie ascose». Intanto o precidente ligure Marco Bucci, inte un incontro co-o viçescindico Alessandro Terrile in Region, o l’à garantio 14,3 mioin in ciù pe-e casce de l’açienda, con l’impegno à rendili unna mesua de struttua. L’intençion a l’arresta quella d’acquixî l’açienda in previxon de un traspòrto unico regionale.

Traduçion italiaña

Amt, l’azienda sospende la direttrice Gavuglio. La Procura indaga sui conti

La Procura di Genova ha aperto un’inchiesta sulla gestione dei conti di Amt Genova. L’attività giudiziaria è partita dopo la lettera di contestazione disciplinare del nuovo consiglio di amministrazione nei confronti dell’ex presidente Ilaria Gavuglio, sospesa dall’incarico di direttrice generale. Si parla di «comportamenti gravissimi» e di «perdite occulte». Intanto il presidente della Liguria Marco Bucci, in un incontro con il vicesindaco Alessandro Terrile in Regione, ha garantito ulteriori 14,3 milioni per le casse dell’azienda, impegnandosi a renderli una misura strutturale. L’obiettivo resta l’acquisizione dell’azienda in previsione di un trasporto unico regionale.

À Zena 18 vittime in scê stradde do 2025, o dæto ciù pezo di urtimi trei anni

In scê stradde de Zena se conta za 18 vittime d’açidenti da-o prinçipio de l’anno, ciù che uña a-o meise, o dæto ciù grammo di urtimi trei. E urtime son unna dònna d’87 anni, recoverâ pe un meise e mezo dòppo investia da un scooter à Sestri Ponente, un òmmo de 51 anni, o Roberto Frau, ch’o l’à perso a vitta co-a seu möto à Pra’. Do 2024 e vittime ean stæte sette, do 2023 dozze, dæto concretizzou za à settembre de st’anno chì. E in occaxon da Giornâ mondiale in memöia de vittime da stradda, l’assoçiaçion Fiab a commenta: «Fâ cresce o numeo de ciclista o megioa a seguessa, con redue o reisego pe ciaschedun do 34%».

Traduçion italiaña

A Genova 18 vittime sulle strade nel 2025, dato peggiore degli ultimi tre anni

Sulle strade di Genova si contano già 18 vittime di incidenti dall’inizio dell’anno, più di una al mese, il dato peggiore degli ultimi tre. L’ultima è una donna di 87 anni, ricoverata da un mese e mezzo dopo essere stata investita da uno scooter a Sestri Ponente, e un uomo di 51 anni, Roberto Frau, che ha perso la vita in moto a Pra’. Nel 2024 le vittime erano state sette, nel 2023 dodici, dato concretizzato già a settembre di quest’anno. E in occasione della Giornata mondiale in memoria delle vittime della strada, l’associazione Fiab commenta: «Aumentare il numero di ciclisti migliora la sicurezza, riducendo il rischio individuale del 34%».

Music for Peace: «240 tonnëi d’aggiutti pe Gazza bloccæ in Giordania»

«Domandemmo che fassan passâ i 240 tonnëi d’aggiuti pe Gazza fermi da doe settemañe à aspëtâ i permissi de autoritæ isræliañe». A l’é a denonçia de l’assoçiaçion zeneise Music for Peace ch’a l’à ciammou in descorso o ministro Tajani e a premier Meloni pe mette à dispoxiçion i cammi do programma Food for Gaza. O prescidente Stefano Rebora o l’à parlou da Amman inte unna conferensa stampa con presente unna delegaçion de l’Organizzaçion pe-a liberaçion da Palestiña. I aggiutti son quelli arrecuggeiti da-i zeneixi a-a fin d’agosto. «Beseugna boicottâ i trafeghi con Isræle, o tempo da democraçia o l’é finio», an dito i camalli do Calp.

Traduçion italiaña

Musica per la pace: «240 tonnellate di aiuti per Gaza bloccati in Giordania»

«Chiediamo che siano fatte passare le 240 tonnellate di aiuti per Gaza ferme da due settimane in attesa dei permessi delle autorità israeliane». È la denuncia dell’associazione zen Music for Peace che ha chiesto al ministro Tajani e alla premier Meloni di mettere a disposizione i camion del programma Food for Gaza. Il presidente Stefano Rebora è intervenuto da Amman in una conferenza stampa alla presenza di una delegazione dell’Organizzazione per la liberazione della Palestina. Gli aiuti sono quelli raccolti dai genovesi a fine agosto. «Dobbiamo boicottare i traffici con Israele, il tempo della democrazia è finito», hanno detto i portuali del Calp.

E notiçie da l’Italia

Maneuvra, torna scontro e sponta unna neuva sanatöia ediliçia

Va avanti o scontro tra maggioransa e oppoxiçion in sciâ maneuvra finançiäia. O ministro Giorgetti o l’à defeisa: «No aggiuttemmo i ricchi, pensemmo d’ëse into giusto». A Lega a vorrieiva a rottamaçion fiscale. In commiscion a-o Senato l’é arrivou in scî 5.700 emendamenti, 1.700 propòste de cangiamento son arrivæ da-o çentro-drita. Vëgne feua anche unna sanatöia ediliçia, un daçio in scî pacchi piccin che vëgnan da feua de l’Union europea e l’ipòtexi de unna tascia in sce l’öo ch’a faieiva guägnâ 2 miliardi. A scinistra a se scciappa in sciâ tascia patrimoniale propòsta da-o segretäio da Cgil Maurizio Landini.

Traduçion italiaña

Manovra, ancora scontro e spunta una nuova sanitaria edilizia

Continua lo scontro tra maggioranza e opposizione sulla manovra finanziaria. Il ministro Giorgetti l’ha difesa: «Non aiutiamo i ricchi, pensiamo di essere nel giusto». La Lega vorrebbe la rottamazione fiscale. In commissione al Senato sono arrivati ​​circa 5.700 emendamenti, 1.700 proposte di modifica sono arrivate dal centrodestra. Emergono anche una sanatoria per le case popolari, una tariffa sui piccoli pacchi provenienti da fuori l’Unione Europea e si ipotizza una tassa sull’oro che farebbe incassare 2 miliardi. La sinistra si divide sulla tassa patrimoniale proposta dal segretario della Cgil Maurizio Landini.

Neuvo caxo in sciô garante da privacy, ma o collegio o no dà e dimiscioin

Scceuppa un caxo in sciô garante da privacy dòppo a pontâ de Report donde se descreuve un incontro de l’ottobre do 2024 tra o Agostino Ghiglia e o responsabile instituçionale de Meta primma che l’autoritæ a l’asbascesse unna sançion da 44 à 12,5 mioin. A segretäia do Pd Elly Schlein a l’à ciammou e dimiscioin de tutto o conseggio, pægio o cappo do Movimento 5 Stelle Giuseppe Conte. A replica da prescidente Meloni: «Sto garante o l’é stæto elezzuo into governo giano-rosso, se no se fian poeivan çerne megio». O collegio o refua tutte e accuse: «Travaggemmo in autonomia, nisciuña sottomiscion a-o Governo».

Traduçion italiaña

Nuovo caso sul garante della privacy, ma i collegio non si dimette

Scoppia un caso sul garante della privacy dopo la puntata di Report, che ha scoperto un incontro dell’ottobre 2024 tra Agostino Ghiglia e il responsabile istituzionale di Meta prima che l’autorità abbassasse una sanzione da 44 a 12,5 milioni. La segretaria del Pd Elly Schlein ha chiesto le dimissioni dell’intero consiglio, così come il leader del Movimento 5 Stelle Giuseppe Conte. La replica della presidente Meloni: «Questo garante è stato eletto durante il governo giallo-rosso, se non si fidano potevano scegliere meglio». Il collegio respinge ogni accusa: «Lavoriamo in autonomia, nessuna sottomissione al governo».

Feminiçidio Cecchettin, pe-o Turetta condanna definitiva a-a prexon à vitta

O Filippo Turetta o l’é condannou de mainea definitiva pe-o feminiçidio da Giulia Cecchettin, a passâ galante ch’o l’à ammassou à cotellæ a-i 11 de novembre do 2023. Trei giorni dòppo l’anniversäio a Corte d’appello de Veneçia a l’à deciarou imposcibile da ammette l’impugnaçion da sentensa de primmo graddo. A defeisa ascì a l’aiva renonçiou a-o recorso. O l’é o primmo caxo pe unna persoña condannâ a-a prexon à vitta, sciben che sensa reconosce e aggravante da grammiçia e do stalking. Se særa coscì o proçesso pe un assascinio ch’o l’à caxonou unna grandiscima mobilitaçion, unna stöia vegnua un scimbolo da lòtta a-a violensa de genere.

Traduçion italiaña

Femminicidio Cecchettin, per Turetta condanna definitiva all’ergastolo

Filippo Touretta è definitivamente condannato per l’omicidio di Giulia Cecchettin, l’ex fidanzata che ha ucciso a coltellate l’11 novembre 2023. A tre giorni dall’anniversario, la Corte d’Appello di Venezia ha dichiarato inammissibile l’impugnazione della sentenza di primo grado. Anche la difesa aveva rinunciato al ricorso. È il primo caso per una persona condannata all’ergastolo, seppur senza riconoscere le aggravanti della crudeltà e dello stalking. Si chiude così il processo per un omicidio che ha suscitato un’enorme mobilitazione, una vicenda diventata simbolo della lotta contro la violenza di genere.

E notiçie da-o mondo

Ascado Epstein pe-o Trump inti Stati Unii, a Bbc a finisce inta boriaña

O Jeffrey Epstein, l’imprenditô american condannou pe abuxi sessuali in sce di minoî, mòrto in prexon do 2019, o l’aiva scrito inte un messaggio e-mail a-a seu galante Ghislaine Maxwell che o Donald Trump o l’aiva passou de oe co-a Virginia Giuffre, uña de vittime do seu trafego, e ch’o «saiva» do seu gio de figge. «Son l’unico bon à abbattilo», unn’atra frase trovâ inta correspondensa. I democratichi attaccan, a Casa Gianca a parla di diffamaçion. A Bbc inta boriaña pe un montaggio artefæto de un descorso do Trump inte un documentäio in sce l’assato à Capitol Hill do 2021. Doî cappi an dæto e dimiscioin e o prescidente o l’à scrito unna lettia de scuse.

Traduçion italiaña

Guaio Epstein per Trump negli Stati Uniti, la Bbc finisce nella tempesta

Jeffrey Epstein, l’imprenditore statunitense condannato per abusi sessuali su minori, morto in carcere nel 2019, aveva scritto in un’e-mail alla fidanzata Ghislaine Maxwell che Donald Trump aveva trascorso ore con Virginia Giuffre, una delle vittime del suo traffico, e che «sapeva» del suo giro di ragazze. «Sono l’unico in grado di abbatterlo», un’altra frase trovata nella corrispondenza. I democratici attaccano, la Casa Bianca parla di diffamazione. La Bbc nella tempesta per un montaggio artefatto di un discorso di Trump in un documentario sull’assalto a Capitol Hill nel 2021. Due dirigenti si sono dimessi e il presidente ha scritto una lettera di scuse.

Guæra in Ucraina, a Ruscia a va ancon ciù avanti: neuvi attacchi e mòrti

A Ruscia a l’avansa delongo inta guæra in Uraina. Atre neutte de bombe, attacchi in scê infrastruttue e mòrti. A scituaçion into Donbass a va sempre pezo, l’exerçito de Mosca o l’é introu à Pokrovsk. Terrô anche à Kiev, sotta i miscili e i droin. «Un attacco studiou pe caxonâ o mascimo patî a-a popolaçion», l’accusa do prescidente Zelensky. In Ucraina, intanto, s’allarga o scandalo da corruçion. O Zelensky o l’à scorrio i ministri da Giustiçia e de l’Energia e o l’à annonçiou de sançioin. A Gran Bretagna a l’avieiva çercou, sensa arriescîghe, d’arvî un dialogo d’arrescoso co-o Cremlin.

Traduçion italiaña

Guerra in Ucraina, la Russia avanza ancora: nuovi attacchi e morti

La Russia continua ad avanzare nella guerra a Uraina. Altre notti di bombardamenti, attacchi alle infrastrutture e morti. La situazione nel Donbass peggiora di continuo, l’esercito di Mosca è entrato a Pokrovsk. Terrore anche a Kiev, sotto i colpi di missili e droni. «Un attacco studiato per causare la massima sofferenza alla popolazione», accusa il presidente Zelensky. In Ucraina, nel frattempo, lo scandalo della corruzione si sta allargando. Zelensky ha licenziato i ministri della Giustizia e dell’Energia e ha annunciato sanzioni. La Gran Bretagna avrebbe tentato, senza successo, di aprire un dialogo sotto banco con il Cremlino.

Fransa, o Sarkozy o l’é tornou in libertæ: «A prexon a l’é un peson»

O passou prescidente franseise Nicolas Sarkozy o l’é tornou in libertæ controllâ. A deçixon a l’é arrivâ da-a Corte d’appello de Pariggi ch’a l’à accuggeito a seu domanda dòppo ch’o l’ea introu in prexon a-i 21 d’ottobre, condannou pe avei çercou d’ottegnî di finançiamenti inleçiti da-o Gheddafi pe-a campagna do 2007. O Sarkozy o l’à passou vinti giorni inta Santé. «A prexon a l’é un peson, a l’é stæta unna preuva dua», o l’à dito o politico con dî torna a seu innoçensa: «No ò mai avuo l’idea matta de domandâ quæsesegge finançiamento a-o sciô Gheddafi». O Tribunâ o l’à reconosciuo che no gh’é o reisego de buzzancâ e preuve, ma o gh’à proibio de lasciâ a Fransa.

Traduçion italiaña

Francia, Sarkozy è tornato in libertà: «Il carcere è un incubo»

L’ex presidente francese Nicolas Sarkozy è tornato in libertà vigilata. La sentenza è stata emessa dalla Corte d’Appello di Parigi, che ha accolto la sua richiesta dopo il suo ingresso in carcere il 21 ottobre, condannato per aver tentato di ottenere finanziamenti illeciti da Gheddafi per la compagna del 2007. Sarkozy ha trascorso venti giorni alla Santé. «Il carcere è un incubo, è stata una prova dura», ha dichiarato il politico, ribadendo la sua innocenza: «Non ho mai avuto la folle idea di chiedere finanziamenti al signor Gheddafi». Il Tribunale ha riconosciuto che non vi è alcun rischio di manomissione delle prove, ma gli ha impedito di lasciare la Francia.