Manifestaçioin pe Gazza, scontri à Milan. Appello do Mattarella a-a Flotilla
Çentanæa de miggiæa de persoñe inte ciasse a-i 22 de settembre pe-o sciòpero generale ciammou da l’Usb in sostëgno da popolaçion palestineise. Ma a-o corteo pe Gazza à Milan gh’é stæto di scontri: çerti manifestanti an dæto l’assato a-a staçion çentrale e an destruto di veddri. A-o manco 8 fermæ e 60 poliçiòtti ferii. Intanto neuvo attacco a-a Global Sumud Flotilla, l’Italia a gh’à mandou unna nave militare pe dâ ascistensa. I organizzatoî an refuou a propòsta do governo de consegnâ i aggiutti pe mezo de Çipro: «L’obiettivo – an deciarou – o l’é de rompî o blòcco inlegale e consegnâ i aggiutti a-a popolaçion de Gazza, vittima de genoçidio». Dapeu l’é arrivou l’appello do prescidente da Repubrica Sergio Mattarella: «No mettei à reisego a vitta de persoñe». I attivisti an averto a-a poscibilitæ de mediaçioin.
Traduçion italiaña
Manifestazioni Gazza, scontri a Milano. Appello di Mattarella alla Flotilla
Centinaia di migliaia di persone in piazza il 22 settembre per lo sciopero generale indetto da dall’Usb a sostegno della popolazione palestinese. Ma al corteo per Gaza a Milano ci sono stati scontri: alcuni manifestanti hanno preso d’assalto la stazione centrale e distrutto vetrate. Almeno 8 fermati e 60 poliziotti feriti. Nel frattempo, nuovo attacco alla Global Sumud Flotilla, l’Italia ha inviato una nave militare per fornire assistenza. Gli organizzatori hanno respinto la proposta del governo di far arrivare gli aiuti via Cipro: «L’obiettivo – hanno dichiarato – è rompere il blocco illegale e consegnare gli aiuti alla popolazione di Gaza, vittima di genocidio». Poi è arrivato l’appello del presidente della Repubblica Sergio Mattarella: «Non mettete a rischio la vita delle persone». Gli attivisti si sono detti aperti alla possibilità di mediazioni.
Proçesso Grillo, tutti i imputæ condannæ pe violensa sessuale de gruppo
S’é serrou co-a condanna de tutti quattro i imputæ o proçesso pe-a violensa sessuale de gruppo a-i danni de doe zoene avvegnua do 2019 inta villetta da famiggia Grillo à Pòrto Çervo in Sardegna. I giudiçi do Tribunâ de Tempio an dæto 8 anni de prexon a-o Ciro Grillo (figgio do Beppe), o Edoardo Capitta e o Vittorio Lauria, 6 anni e mezo a-o Francesco Corsiglia. Nisciun de loiatri o l’ea presente e no gh’ea manco a dònna italo-norvegeise, alantô de 19 anni, ch’a î aiva accaxonæ, alantô de 19 anni. A Procua a l’aiva domandou 9 anni. L’avvocato do Grillo o l’à annonçiou che se faià appello dòppo reçevuo e motivaçioin da sentensa. Intanto in Abrusso l’é vegnuo feua o caxo de unna figgetta de 14 anni violentâ da di figgeu che dapeu an spantegou in gio i video.
Traduçion italiaña
Processo Grillo, tutti gli imputati condannati per violenza sessuale di gruppo
Si è chiuso con la condanna di tutti e quattro gli imputati il processo per la violenza sessuale di gruppo ai danni di due giovani donne, avvenuto nel 2019 nella villa della famiglia Grillo a Porto Cervo, in Sardegna. I giudici del Tribunale di Tempio Pausania hanno condannato a 8 anni di carcere Ciro Grillo (figlio di Beppe), Edoardo Capitta e Vittorio Lauria, a 6 anni e mezzo Francesco Corsiglia. Nessuno di loro era presente, così come la ragazza italo-norvegese, allora 19enne, che li aveva accusati. L’accusa aveva chiesto 9 anni. L’avvocato di Grillo ha annunciato che verrà presentato ricorso in appello dopo aver ricevuto le motivazioni della sentenza. Nel frattempo, in Abruzzo è emerso il caso di una ragazza di 14 anni violentata da adolescenti che poi hanno diffuso i video.
Mòrta l’attoa Claudia Cardinale, a l’aiva 87 anni: o desmuo da l’Italia a-a Fransa
L’attoa Claudia Cardinale, l’urtima de gren stelle italiañe di anni d’öo do cine, a l’é mòrta d’87 anni à Nemours, vexin à Pariggi, donde a stava da quarche anno in sà. D’arente à lê gh’ea i seu figgi. Nasciua à Tunexi do 1938, a l’é stæta a protagonista di cini diretti da-i ciù gren registi, tra i quæ o Luchino Visconti, o Federico Fellini e o Sergio Leone. A l’à guägno trei David de Donatello, trei Frexetti d’argento e doî premmi a-a carrea. Anche a Fransa a l’é in desmuo. «Pe sempre into cheu di franseixi. A l’incarnava libertæ, vixon e talento», o l’à scrito o prescidente Macron. «Ciao belliscima, pösite in paxe», o messaggio da Carla Bruni.
Traduçion italiaña
Morta l’attrice Claudia Cardinale, aveva 87 anni: il lutto dall’Italia alla Francia
L’attrice Claudia Cardinale, ultima delle grandi star italiane degli anni d’oro del cinema, è morta all’età di 87 anni a Nemours, vicino a Parigi, dove viveva da alcuni anni. Accanto a lei c’erano i suoi figli. Nata in Tunisia nel 1938, è stata protagonista dei film diretti dai più grandi registi, tra cui Luchino Visconti, Federico Fellini e Sergio Leone. Ha vinto tre David di Donatello, tre Nastri d’Argento e due premi alla carriera. Anche la Francia è in lutto. «Per sempre nel cuore dei francesi. Incarnava libertà, visione e talento», ha scritto il presidente Macron. «Ciao bellissima, riposa in pace», il messaggio di Carla Bruni.