Tragedia à Zena, dònna mòrta investia da unna machina sensa fren à man
Unna dònna de 72 anni, Fulvia Minetti, a l’é mòrta a-i 10 de settembre à Zena in stradda Borgoratti, investia da unna machina sensa fren à man. A vettua a l’ea parchezzâ da l’atra parte da carrezzâ quand’a l’à comensou à mesciâse da sola inderê. A scignoa a l’é arrestâ sciaccâ contra a miagia e no gh’é stæto ninte da fâ pe sarvâla. O propietäio, un òmmo de 54 anni, o l’à contou d’avei tiou o fren à man avanti d’anâ à fâ colaçion inte un bar. I cantonê an trovou a machina serrâ co-a ciave e co-o fren misso in deuvia, pe quello se pensa a-a poscibilitæ de un guasto. L’ançiaña a l’ea sciortia d’in casa pe fâ a speisa primma d’asciste a seu binella disabile, ma da lê a no gh’é ciù tornâ.
Traduçion italiaña
Tragedia a Genova, donna morta travolta da un’auto senza freno a mano
Una donna di 72 anni, Fulvia Minetti, è morta il 10 settembre a Genova, in via Borgoratti, investita da un’auto senza freno a mano. Il veicolo era parcheggiato dall’altra parte della carreggiata quando ha iniziato a muoversi all’indietro da solo. La donna è rimasta schiacciata contro il muro e non è stato possibile fare nulla per salvarla. Il proprietario, un uomo di 54 anni, ha riferito di aver tirato il freno a mano prima di andare a fare colazione in un bar. Gli agenti di polizia locale hanno trovato l’auto chiusa a chiave e con il freno a mano tirato, per questo motivo hanno ipotizzato la possibilità di un guasto. L’anziana era uscita di casa per fare la spesa prima di assistere la gemella disabile, ma da lei non è più tornata.
Violensa à Sanremmo, disabile de 21 anni piccou à sangue da quattro zoeni
Un turista piemonteise de 21 anni, disabile con de difficortæ motöie, o l’é stæto massacrou de bòtte da quattro zoeni a-i 7 de settembre à Sanremmo. Trei de loiatri son stæti arrestæ da-a poliçia da lì à pöco: son tutti rescidenti à Monego d’origine magrebiña, d’etæ tra i 18 e i 21 anni. O quarto o l’é arriescio à scappâ. Inte un video se vedde tutta a violensa. Dòppo passou a seiaña inte un locale, i quattro coran apreuvo a-a vittima, ghe crian de offeise e dapeu ô piccan fin à quande dixan: «Va ben, figgeu, o l’é mòrto». O zoeno o l’é arrestou gravemente ferio. I autoî da violensa, accaxonæ de lexoin graviscime, an contou a seu verscion: «Un de noiatri o l’ea stæto aggredio, semmo sciortii pe çercâ o gruppo».
Traduçion italiaña
Violenza a Sanremo, disabile di 21 anni picchiato a sangue da quattro giovani
Un turista piemontese di 21 anni, disabile con difficoltà motorie, è stato massacrato da quattro giovani il 7 settembre a Sanremo. Tre di loro sono stati arrestati dalla polizia poco dopo: sono tutti residenti a Monaco di origine maghrebina, di età compresa tra i 18 e i 21 anni. Il quarto è riuscito a fuggire. In un video si vede tutta la violenza. Dopo aver trascorso la serata in un locale, i quattro inseguono la vittima, le gridano insulti e poi la picchiano fino a dire: «Va bene, ragazzi, è morto». Il ragazzo è rimasto gravemente ferito. Gli autori della violenza, accusati di lesioni gravissime, hanno raccontato la loro versione: «Uno di noi è stato aggredito, siamo usciti a cercare il gruppo».
Scormatô do Besagno, a talpa a comensià à scavâ da-o 1° d’ottobre
Dòppo çinque meixi se sblòcca o cantê do scormatô do Besagno à Zena. A Region a l’à annonçiou che a-o 1° d’ottobre a Tbm arrivâ da-a Ciña a comensià à travaggiâ. O montaggio do machinäio, ch’o peisa 1.280 tonnëi, o l’é tòsto arrivou a-a fin. A talpa, comme se ghe dixe, a scavià fin à 20 metri a-o giorno, saieiva à dî a-o manco un anno de lou, dæto che a galleria a l’é de 6,7 chilòmetri. Se no ghe saià atri sappelli, l’infrastruttua a saià in deuvia do 2027. Intanto besorrià finî o træto de 650 metri da-a preisa a-o tunnel ch’o pòrta l’ægua in mâ, pægio pe-i urtimi 50 metri sotta corso Italia, donde a piña do Besagno a sciortià con quella do Feuxan.
Traduçion italiaña
Scolmatore del Bisagno, la talpa inizierà a scavare dal 1° ottobre
Dopo cinque mesi si sblocca il cantiere dello scolmatore del Bisagno a Genova. La Regione ha annunciato che il 1° ottobre entrerà in funzione la Tbm arrivata dalla Cina. Il montaggio del macchinario, che pesa 1.280 tonnellate, è quasi completato. La talpa, come viene chiamata, scaverà fino a 20 metri al giorno, ovvero almeno un anno di lavoro, dato che la galleria è lunga 6,7 chilometri. Se non ci saranno altri intoppi, l’infrastruttura sarà operativa nel 2027. Nel frattempo, bisognerà terminare il tratto di 650 metri dalla presa alla galleria che porta l’acqua al mare, nonché gli ultimi 50 metri sotto corso Italia, dove la piena del Bisagno sfocerà con quella del Fereggiano.