O Zinâ

Ediçion

E notiçie da-a Liguria

Finançiamenti pe Hamas, 9 arresti: gh’é anche o «zeneise» Hannoun

Neuve persoñe son stæte arrestæ con l’accusa d’avei finançiou Hamas, l’organizzaçion palestineise tegnua pe terroristica, inte unn’investigaçion da Procua de Zena. Tra de loiatri gh’é anche o Mohammad Hannoun, prescidente de l’Assoçiaçion di palestineixi in Italia e rescidente à Zena, ch’o l’avieiva recuggeito pe Hamas 7 mioin e passa graçie a-e seu assoçiaçioin. Pe l’accusa l’é ciæo o ligammo con l’attivitæ criminale de l’organizzaçion, ma lê o l’à denegou. Feua da-a prexon de Marasci gh’é stæto un prescidio pe domandâ a liberaçion do Hannoun: «O materiale de l’investigaçion o l’arriva da Isræle», l’osservaçion fæta de quelli che ô sostëgnan. Da chì à no guæi o saià portou inte unna prexon d’erta seguessa.

Traduçion italiaña

Finanziamenti ad Hamas, 9 arresti: c’è anche il «genovese» Hannoun

Nove persone sono state arrestate con l’accusa di aver finanziato Hamas, l’organizzazione palestinese ritenuta terroristica, nell’ambito di un’inchiesta della Procura di Genova. Tra loro anche Mohammad Hannoun, presidente dell’Associazione dei palestinesi in Italia e residente a Genova, che avrebbe raccolto per Hamas oltre 7 milioni di euro grazie alle sue associazioni. Per l’accusa il legame con l’attività criminale dell’organizzazione è chiaro, ma lui ha negato. Fuori dal carcere di Marassi un presidio per la liberazione di Hannoun: «Il materiale dell’inchiesta arriva da Israele», l’osservazione di chi lo sostiene. Da qui a breve verrà trasferito in un carcere di massima sicurezza.

Primmo de l’anno, 50mia persoñe in ciassa à Zena pe-o conçerto

Ciù de 50mia persoñe an parteçipou a-o conçerto di Pinguini Tattici Nucleari in ciassa da Vittöia à Zena pe-o Primmo de l’anno, segondo o dæto spantegou da-o Commun. «Unna festa belliscima, emmo mostrou che semmo boin à inandiâ e gestî di eventi de grandiscima portâ», o commento da scindica Silvia Salis. A seiaña a l’é stæta presentâ da-a Serena Garitta e da-o Samu Mara. Comme sempre no gh’é stæto solo da festezzâ: inta çittæ vegia un zoeno de 19 anni o l’à perso træ die pe caxon de un furgao.

Traduçion italiaña

Capodanno, 50mila persone in piazza a Genova per il concerto

Oltre 50mila persone hanno assistito al concerto dei Pinguini Tattici Nucleari in piazza della Vittoria a Genova a Capodanno, secondo i dati diffusi dal Comune. «Un festival molto bello, abbiamo dimostrato di saper preparare e gestire eventi di grande portata», commenta la sindaca Silvia Salis. La serata è stata presentata da Serena Garitta e Samu Mara. Come sempre, non c’è stato solo da festeggiare: nel centro storico un diciannovenne ha perso tre dita a causa di un artificio pirotecnico.

Casinò de Sanremmo, record do 2025: o l’à incasciou 58,7 mioin

O Casinò de Sanremmo o l’à incasciou 58,7 mioin do 2025, un record inti urtimi 13 anni. Un numeo mai tanto erto o no se registrava da-o 2012. À dexembre, in particolâ, e intræ son stæte o 13,4% in ciù da l’anno primma, con squæxi 20mia casañe ch’an portou a quöta de l’anno à squæxi 235mia. Inta sola seiaña do derê de l’anno e sale an dæto di guägni pe 62mia euro e passa: un vixitatô franseise o l’à portou à cà 21.475 euro graçie à unna riga de corpi affortunæ.

Traduçion italiaña

Casinò di Sanremo, record nel 2025: incassati 58,7 milioni

Il Casinò di Sanremo ha incassato 58,7 milioni nel 2025, un record negli ultimi 13 anni. Un numero così elevato non si registrava dal 2012. A dicembre, in particolare, i ricavi sono aumentati del 13,4% rispetto all’anno precedente, con quasi 20mila famiglie che hanno portato la quota annuale a quasi 235mila. Solo nella serata di fine anno le sale hanno erogato vincite per oltre 62mila di euro: un visitatore francese si è portato a casa 21.475 euro grazie a una serie di colpi fortunati.

E notiçie da l’Italia

A maneuvra finançiäia a l’é lezze, aggiutti confermæ à l’Ucraina

O Parlamento o l’à approvou a maneuvra finançiäia co-a domanda de confiansa pòsta da-o Governo. Unna leze «seria e responsabile inte un contesto de risòrse limitæ», o commento da prescidente Giorgia Meloni. Inta sala gh’ea di cartelli co-a scrita «Desastro Meloni». O Conseggio di ministri o l’à approvou o decreto ch’o prolonga i aggiutti à l’Ucraina, ma gh’é stæto de tenscioin co-a Lega. «L’Italia a refua a guæra e a l’arresta impegnâ à offrî o seu contributo pe-a compoxiçion di conflitti che van avanti», o l’à dito o prescidente da Repubrica Sergio Mattarella into descorso pe-o derê de l’anno. Dapeu o l’à parlou a-i zoeni: «Sentive responsabili comme a generaçion che ottant’anni inderê a l’à construto l’Italia moderna».

Traduçion italiaña

Il Parlamento ha approvato la manovra finanziaria con la questione di fiducia posta dal Governo. Una legge «seria e responsabile» in un contesto di risorse limitate, ha commentato la presidente Giorgia Meloni. In aula erano esposti cartelli con la scritta «Disastro Meloni». Il Consiglio dei Ministri ha approvato il decreto che estende gli aiuti all’Ucraina, ma non sono mancate tensioni con la Lega. «L’Italia rifiuta la guerra e resta impegnata a offrire il proprio contributo alla composizione dei conflitti in corso», ha affermato il presidente della Repubblica Sergio Mattarella nel discorso di fine anno. Poi si è rivolto ai giovani: «Sentitevi responsabili come la generazione che ottant’anni fa ha costruito l’Italia moderna».

Moæ e figgia mòrte in Molise pe unn’atteuscegaçion alimentare

Unna moæ de 50 anni con seu figgia de 15 anni, Antonella Di Ielsi e Sara Di Vita, son mòrte tra i 27 e i 28 de dexembre pe unn’atteuscegaçion alimentare. Pe doe vòtte ean stæte mandæ à cà da-o pronto soccorso de Campobasso. O poæ o l’é stæto recoverou à Romma inte unna condiçion grave. Çinque meghi de l’uspiâ Cardarelli son indagæ pe ammassamento corposo. L’investigaçion a s’é conçentrâ in sciâ çeña di 23 de dexembre, perché a-a seia primma de Dënâ gh’ea de atre gente che no gh’an avuo de scintomi. Tra e ipòtexi gh’é anche quella da sostansa pe ammassâ i ratti inta fæña ò unn’atra contaminaçion no batterica.

Traduçion italiaña

Madre e figlia morte in Molise per intossicazione alimentare

Una madre di 50 anni e sua figlia di 15 anni, Antonella Di Ielsi e Sara Di Vita, sono morte tra il 27 e il 28 dicembre per intossicazione alimentare. Erano state dimesse due volte dal pronto soccorso di Campobasso. Il padre è stato ricoverato a Roma in gravi condizioni. Cinque medici dell’ospedale Cardarelli sono indagati per omicidio colposo. L’inchiesta si è concentrata sulla cena del 23 dicembre, perché la sera prima di Natale c’erano altre persone che non hanno sviluppato sintomi. Tra le ipotesi c’è anche quella della sostanza ratticida contenuta nella farina o altre contaminazioni non batteriche.

Zoena de 19 anni trovâ mòrta à Milan, un òmmo o l’é indagou

Unna zoena de 19 anni, Aurora Livoli, a l’é stæta attrovâ mòrta a-i 29 de dexembre à Milan, inta corte de un palaçio A l’ea boccua, meza despuggiâ e con di negroin in sciô còllo, comme s’a fïse stæta strangoâ. A stava à Latiña e a s’ea allontanâ d’in cà a-i 4 de novembre, comme a famiggia a l’aiva denonçiou. Un òmmo de 56 anni o l’é indagou pe ammassamento: o l’é quello repiggiou da-e telecamere de metropolitaña ch’o camminava insemme à lê. O l’ea stæto affermou da-i carabinê pe un tentativo de rapiña no guæi distante e o l’ea za conosciuo pe un caxo de violensa sessuale.

Traduçion italiaña

Ragazza di 19 anni trovata morta a Milano, un uomo è indagato

Una ragazza di 19 anni, Aurora Livoli, è stata trovata morta il 29 dicembre a Milano, nel cortile di un palazzo. Era prona, seminuda e con alcuni lividi sul collo. come se fosse stata strangolata. Viveva a Latina e si era allontanata da casa il 4 novembre, come denunciato dalla. Un uomo di 56 anni è indagato per omicidio: è quello ripreso dalle telecamere della metropolitana mentre camminava con lei. Era stato fermato dai carabinieri per un tentativo di rapina non troppo lontano ed era già noto per un caso di violenza sessuale.

E notiçie da-o mondo

Strage à Crans-Montana, 47 mòrti inte l’inçendio de un locale

A-o manco 47 persoñe son mòrte inte un inçendio scciuppou inta neutte do Primmo de l’anno inte un locale de Crans-Montana, in Svissera. I ferii son 119, çerti in condiçioin pesantiscime con de bruxeuie in sce tutto o còrpo. Da quello che l’é vegnuo feua, o feugo o saieiva partio da de bottigge con de candeie che favan de zimme: da lì à pöchi menuti e sciamme an piggiou tutto o scito, o bar Le Constellation, donde gh’ea unna festa de zoeni. Tanti de loiatri son arrestæ bloccæ de drento perché gh’ea solo un cammin de fuga, passando pe unna scâ e unna pòrta streita. A Procua do canton Valleise a l’indaga pe lexoin, ammassamento e inçendio corpoxi. O baccan o l’à dito che l’é stæto fæto tutto segondo e nòrme.

Traduçion italiaña

Strage a Crans-Montana, 47 morti nell’incendio di un locale

Almeno 47 persone sono morte in un incendio scoppiato la notte di Capodanno in un locale a Crans-Montana, in Svizzera. I feriti sono 119, alcuni in gravi condizioni con ustioni su tutto il corpo. Da quanto emerso, l’incendio sarebbe partito da candele che emettevano scintille: da lì, nel giro di pochi minuti, le fiamme hanno avvolto l’intero locale, il bar Le Constellation, dove si stava svolgendo una festa per giovani. Molti di loro sono rimasti bloccati all’interno perché c’era una sola via di fuga, passando attraverso una scala e una porta stretta. La Procura del Canton Valleise sta indagando per lesioni, omicidio e incendio colposi. Il titolare ha dichiarato che tutto è stato fatto secondo le norme.

A Ruscia a l’accusa l’IUcraina: «Attacco con di droin in sciâ rescidensa do Putin»

Pròpio quande a paxe in Ucraina a paiva ben ben vexiña a Ruscia a l’à denonçiou un attacco con di droin in sciâ rescidensa do Putin à Valdai. O ministro Lavrov o l’à promisso vendetta. «Böxie» pe boicottâ a paxe, segondo o Zelensky. O ministëio de l’estranxeo de Kiev: «Nisciun attacco pægio o l’é avvegnuo, no gh’é de preuve». Inte un video spantegou da-a Ruscia se mostra o frecciamme do presonto dron ucraino dòppo l’attacco. O Putin o l’à parlou a-i sordatti into messaggio do derê de l’anno: «Creddemmo inta vòstra vittöia».

Traduçion italiaña

La Russia accusa l’Ucraina: «Attacco con droni alla residenza di Putin»

Proprio quando la pace in Ucraina sembrava molto vicina, la Russia ha denunciato un attacco di droni contro la residenza di Putin a Valdai. Il ministro Lavrov ha giurato vendetta. «Bugie» per boicottare la pace, secondo Zelensky. Il ministero degli Esteri di Kiev: «Non c’è stato alcun attacco del genere, non ci sono prove». Un video diffuso dalla Russia mostra i rottami del presunto drone ucraino dopo l’attacco. Putin si è rivolto ai soldati nel suo messaggio di fine anno: «Crediamo nella vostra vittoria».

Addio a-a Brigitte Bardot, unna vitta tra spettacolo e defeisa de bestie

A l’é mòrta a-i 28 de dexembre de 91 anni a Brigitte Bardot, unna lezendia do spettacolo franseise e de tutto o mondo. Attoa e cantante, a l’à parteçipou à 50 cini e passa. L’urtimo travaggio do 1973, dapeu a l’à dedicou a seu vitta a-a defeisa de bestie. «A l’incarnava unna vitta de libertæ: existensa franseise, lustro universale», o l’à scrito o prescidente Emmanuel Macron. O morteuio à Saint-Tropez a-i 7 de zenâ, donde a saià assotterrâ inta tomba de famiggia, insemme a-i genitoî. Dòppo a çeimònia ghe saià un omaggio averto à rescidenti e affeçionæ.

Traduçion italiaña

Addio a Brigitte Bardot, una vita tra spettacolo e difesa degli animali

È morta il 28 dicembre all’età di 91 anni Brigitte Bardot, leggenda dello spettacolo francese e mondiale. Attrice e cantante, ha recitato in oltre 50 film. L’ultimo lavoro risale al 1973, e da allora ha dedicato la sua vita alla difesa degli animali. «Incarnava una vita di libertà: esistenza francese, splendore universale», ha scritto il presidente Emmanuel Macron. Il funerale a Saint-Tropez il 7 gennaio, dove sarà sepolta nella tomba di famiglia, insieme ai genitori. Dopo la cerimonia, si terrà un omaggio aperto a residenti e ammiratori