Strage à Crans-Montana, 47 mòrti inte l’inçendio de un locale
A-o manco 47 persoñe son mòrte inte un inçendio scciuppou inta neutte do Primmo de l’anno inte un locale de Crans-Montana, in Svissera. I ferii son 119, çerti in condiçioin pesantiscime con de bruxeuie in sce tutto o còrpo. Da quello che l’é vegnuo feua, o feugo o saieiva partio da de bottigge con de candeie che favan de zimme: da lì à pöchi menuti e sciamme an piggiou tutto o scito, o bar Le Constellation, donde gh’ea unna festa de zoeni. Tanti de loiatri son arrestæ bloccæ de drento perché gh’ea solo un cammin de fuga, passando pe unna scâ e unna pòrta streita. A Procua do canton Valleise a l’indaga pe lexoin, ammassamento e inçendio corpoxi. O baccan o l’à dito che l’é stæto fæto tutto segondo e nòrme.
Traduçion italiaña
Strage a Crans-Montana, 47 morti nell’incendio di un locale
Almeno 47 persone sono morte in un incendio scoppiato la notte di Capodanno in un locale a Crans-Montana, in Svizzera. I feriti sono 119, alcuni in gravi condizioni con ustioni su tutto il corpo. Da quanto emerso, l’incendio sarebbe partito da candele che emettevano scintille: da lì, nel giro di pochi minuti, le fiamme hanno avvolto l’intero locale, il bar Le Constellation, dove si stava svolgendo una festa per giovani. Molti di loro sono rimasti bloccati all’interno perché c’era una sola via di fuga, passando attraverso una scala e una porta stretta. La Procura del Canton Valleise sta indagando per lesioni, omicidio e incendio colposi. Il titolare ha dichiarato che tutto è stato fatto secondo le norme.
A Ruscia a l’accusa l’IUcraina: «Attacco con di droin in sciâ rescidensa do Putin»
Pròpio quande a paxe in Ucraina a paiva ben ben vexiña a Ruscia a l’à denonçiou un attacco con di droin in sciâ rescidensa do Putin à Valdai. O ministro Lavrov o l’à promisso vendetta. «Böxie» pe boicottâ a paxe, segondo o Zelensky. O ministëio de l’estranxeo de Kiev: «Nisciun attacco pægio o l’é avvegnuo, no gh’é de preuve». Inte un video spantegou da-a Ruscia se mostra o frecciamme do presonto dron ucraino dòppo l’attacco. O Putin o l’à parlou a-i sordatti into messaggio do derê de l’anno: «Creddemmo inta vòstra vittöia».
Traduçion italiaña
La Russia accusa l’Ucraina: «Attacco con droni alla residenza di Putin»
Proprio quando la pace in Ucraina sembrava molto vicina, la Russia ha denunciato un attacco di droni contro la residenza di Putin a Valdai. Il ministro Lavrov ha giurato vendetta. «Bugie» per boicottare la pace, secondo Zelensky. Il ministero degli Esteri di Kiev: «Non c’è stato alcun attacco del genere, non ci sono prove». Un video diffuso dalla Russia mostra i rottami del presunto drone ucraino dopo l’attacco. Putin si è rivolto ai soldati nel suo messaggio di fine anno: «Crediamo nella vostra vittoria».
Addio a-a Brigitte Bardot, unna vitta tra spettacolo e defeisa de bestie
A l’é mòrta a-i 28 de dexembre de 91 anni a Brigitte Bardot, unna lezendia do spettacolo franseise e de tutto o mondo. Attoa e cantante, a l’à parteçipou à 50 cini e passa. L’urtimo travaggio do 1973, dapeu a l’à dedicou a seu vitta a-a defeisa de bestie. «A l’incarnava unna vitta de libertæ: existensa franseise, lustro universale», o l’à scrito o prescidente Emmanuel Macron. O morteuio à Saint-Tropez a-i 7 de zenâ, donde a saià assotterrâ inta tomba de famiggia, insemme a-i genitoî. Dòppo a çeimònia ghe saià un omaggio averto à rescidenti e affeçionæ.
Traduçion italiaña
Addio a Brigitte Bardot, una vita tra spettacolo e difesa degli animali
È morta il 28 dicembre all’età di 91 anni Brigitte Bardot, leggenda dello spettacolo francese e mondiale. Attrice e cantante, ha recitato in oltre 50 film. L’ultimo lavoro risale al 1973, e da allora ha dedicato la sua vita alla difesa degli animali. «Incarnava una vita di libertà: esistenza francese, splendore universale», ha scritto il presidente Emmanuel Macron. Il funerale a Saint-Tropez il 7 gennaio, dove sarà sepolta nella tomba di famiglia, insieme ai genitori. Dopo la cerimonia, si terrà un omaggio aperto a residenti e ammiratori