Amt, perdie fin à 99 mioin. A Salis: «Anemmo a-a Corte di conti»
E perdie de l’Amt de Zena, inti conti do 2024 e 2025, van da-i 77 a-i 99 mioin d’euro. O l’é l’exito de l’analixi fæta da-a soçietæ de revixon incarregâ da l’açienda. «A-i 22 d’ottobre gh’emmo un appontamento co-a Corte di conti, beseugna açertâ e responsabilitæ», l’annonçio da scindica Siliva Salis inte unna conferensa stampa. «A l’é a perdia ciù grande da stöia de l’Amt», a l’à azzonto con promette che a soçietæ a l’arrestià pubrica. O prescidente Berruti o l’à dito ch’o presentià a domanda pe-a compoxiçion negoçiâ da crixi. L’ipòtexi a l’é che a Region a l’intre in maggioransa. L’oppoxiçion à l’attacco: «Comm’a peu fâ de accuse pæge sensa basâse in scî conti offiçiæ?». O prescidente ligure Marco Bucci, passou scindico de Zena: «Sti numei me pan imposcibili».
Traduçion italiaña
Amt, perdite fino a 99 milioni. Salis: «Andiamo alla Corte dei Conti»
Le perdite di Amt Genova, nei bilanci 2024 e 2025, oscillano tra i 77 e i 99 milioni di euro. È il risultato dell’analisi effettuata dalla società di revisione incaricata dall’azienda. «Il 22 ottobre abbiamo un appuntamento con la Corte dei conti, dobbiamo accertare le responsabilità», ha annunciato la sindaca Siliva Salis in conferenza stampa. «È la perdita più grande nella storia dell’Amt», ha aggiunto, promettendo che la società rimarrà pubblica. Il presidente Berruti ha detto che presenterà istanza di composizione negoziata della crisi. L’ipotesi è che la Regione entri in maggioranza. L’opposizione all’attacco: «Come si possono fare simili accuse senza basarsi sui conti ufficiali?». Il presidente ligure Marco Bucci, ex sindaco di Genova: «Questi numeri mi sembrano impossibili».
Scormatô do Besagno, çeimònia pe-a Tbm: a scavià 20 metri a-o giorno
Çeimònia de missa in deuvia pe-a Tbm, a talpa comme se ghe dixe, ch’a scavià a galleria do scormatô do Besagno. A machina, ch’a saià montâ areo da chì a-a fin d’ottobre, a porrià avansâ de 20 metri a-o giorno pöcassæ, coscì da aveighe o tunnel pronto inte un anno. A tæra de scavo a se porrià addeuviâ pe-i repascimenti da mæña in Liguria, ma gh’é ascì l’ipòtexi d’impîghe i cascioin da neuva diga do pòrto de Zena, se respettian i parametri da normativa. L’incomenso do travaggio co-a Tbm o portià into cantê unn’ottanteña de louanti speçializzæ, ma beseugna ancon deçidde donde saian allögiæ, visto che o campo base o l’é pin.
Traduçion italiaña
Scolmatore del Bisagno, cerimonia per la Tbm: scaverà 20 metri al giorno
Cerimonia di avvio per la Tbm, la cosiddetta talpa, che scaverà la galleria dello scolmatore del Bisagno. La macchina, che verrà montata entro fine ottobre, potrà avanzare di circa 20 metri al giorno, così da avere la galleria pronta in un anno. Le terre di scavo si potranno utilizzare per i ripascimenti delle spiagge in Liguria, ma c’è anche l’ipotesi di riempire i cassoni della nuova diga del porto di Genova, se verranno rispettati i parametri delle normative. L’avvio dei lavori con la Tbm porterà in cantiere un’ottantina di operai specializzati, ma deve ancora essere deciso dove saranno alloggiati, visto che il campo base è pieno.
A cantante Taylor Swift a çelebra Portofin into neuvo album
A cantante americaña Taylor Swift a l’à averto o seu tòcco Elizabeth Taylor, into neuvo album The life of a showgirl, con unna referensa diretta à Portofin. «Aiva in cheu quella vista de Portofin quande ti m’æ ciammâ a-o Plaza Athénée», dixe a traduçion do primmo verso. A no l’é a primma vòtta che l’artista a rende omaggio a-o borgo ligure: inti meixi passæ a gh’aiva dedicou o disco in ediçion limitâ Orange Glitter Portofino. Da-o Commun l’é arrivou un invito offiçiâ a-a Taylor Swift ch’a vixite o paise pe «vive in primma persoña a magia ch’a l’à deçiso de çelebrâ co-a seu muxica».
Traduçion italiaña
La cantante Taylor Swift celebra Portofino nel suo nuovo album
La cantante americana Taylor Swift ha aperto il suo brano Elizabeth Taylor, nel nuovo album The Life of a Showgirl, con un riferimento diretto a Portofino. «Avevo nel cuore quella vista di Portofino quando mi chiamasti al Plaza Athénée», recita la traduzione del primo verso. Non è la prima volta che l’artista rende omaggio al borgo ligure: nei mesi precedenti gli aveva dedicato il disco in edizione limitata Orange Glitter Portofino. Dal Comune è arrivato un invito ufficiale a Taylor Swift a visitare il Paese per «vivere in prima persona la magia che ha deciso di celebrare con la sua musica».