Ruscia, dòppo l’insurreçion fallia o Putin o çerca de repiggiâ o contròllo
Dòppo o tentativo d’insurreçion do Yevgeny Prigozhin, cappo do gruppo Wagner, o prescidente ruscio Vladimir Putin o çerca d’affermâ torna a seu autoritæ. Segondo a Reuters, o porrieiva avei taggiou feua o Valery Gerasimov, cappo de l’exerçito, e o Sergei Surovikin, cappo de fòrse de l’aviaçion e segondo in commando de l’invaxon de l’Ucraina, che pe-o momento o no se treuva, con de fonte differente che ô dan pe arrestou. De seguo a Wagner a no combattià ciù in Ucraina. «I ammutinæ no son arriëscii à scciappâ a Ruscia», o l’à dito o Putin. E o l’à ringraçiou i sordatti pe avei «schivou unna guæra çivile». O Prigozhin o saieiva ancon inte un abergo sensa barcoin à Minsk. Intanto l’é comensou à Bruxelles o Conseggio Europeo: tra i argomenti prinçipæ a scituaçion in Ruscia, o sostëgno de l’Ue à Kiev e o rinfòrso da cooperaçion co-a Nato, ch’a l’é representâ da-o segretäio generale Stoltenberg.
Traduçion italiaña
Russia, dopo l’insurrezione fallita Putin cerca di riprendere il controllo
Dopo il tentativo d’insurrezione di Yevgeny Prigozhin, capo del gruppo Wagner, il presidente russo Vladimir Putin cerca di riaffermare la propria autorità. Secondo la Reuters, potrebbe aver escluso Valery Gerasimov, capo dell’esercito, e Sergei Surovikin, capo delle forze dell’aviazione e secondo in comando dell’invasione in Ucraina, che al momento è introvabile, con diverse fonti che lo danno per arrestato. Di sicuro la Wagner non combatterà più in Ucraina. «Gli ammutinati non sono riusciti a spaccare la Russia», ha detto Putin. E ha ringraziato i militari per aver «evitato una guerra civile». Prigozhin sarebbe ancora in un albergo senza finestre a Minsk. Intanto è iniziato a Bruxelles il Consiglio Europeo: tra gli argomenti principali la situazione in Russia, il sostegno dell’Ue a Kiev e il rafforzamento della cooperazione con la Nato, che è rappresentata dal segretario generale Stoltenberg.
Zoeno ammassou da-a poliçia, scontri e sacchezzi in Fransa
Invexendo in Fransa dòppo che un poliçiòtto o l’à ammassou un zoeno de 17 anni ch’o no s’ea fermou à un pòsto de blòcco à Nanterre. Di scontri e di sacchezzi son avvegnui inte neutte passæ inte banlieu de Pariggi e atre çittæ, con 400 e passa persoñe arrestæ. Di zoeni an dæto feugo a-e staçioin de poliçia. Miggiæa de poliçiòtti e xandarmi son stæti mobilitæ pe prevegnî de neuve violense. «Unna mòrte ch’a no se peu giustificâ», o l’à dito o prescidente Macron ch’o l’à convocou l’unitæ de crixi ma o no l’à deciarou o stato d’emergensa. A Procua a l’à domandou l’arresto pe-o poliçiòtto ch’o l’à tiou co-a pistòlla azzonzendo che «no gh’ea e condiçioin legale pe addeuviâ l’arma». Lê o l’à dito d’ëse devastou e o domanda perdon a-a famiggia.
Traduçion italiaña
Giovane ucciso dalla polizia, scontri e saccheggi in Francia
Caos in Francia dopo che un poliziotto ha ucciso un giovane di 17 anni che non si era fermato a un posto di blocco a Nanterre. Scontri e saccheggi sono avvenuti nelle notti scorse nelle banlieu di Parigi e altre città, con oltre 400 persone arrestate. Alcuni giovani hanno dato fuoco alle stazioni di polizia. Migliaia di poliziotti e gendarmi sono stati mobilitati per prevenire nuove violenze. «Una morte ingiustificabile», ha detto il presidente Macron che ha convocato l’unità di crisi ma non ha dichiarato lo stato d’emergenza. La Procura ha chiesto l’arresto per il poliziotto che ha sparato con la pistola aggiungendo che «non c’erano le condizioni legali per usare l’arma». Lui ha detto di essere devastato e chiede perdono alla famiglia.
Inflaçion, a Bce a l’annonçia unna neuva montâ di tasci d’interesse
A prescidente da Banca Çentrale Europea Lagarde a l’à annonçiou unna neuva montâ di tasci d’interesse do 2023 pe contegnî l’inflaçion. Unna politica ch’a no ghe gusta a-o governo italian: i ministri Tajani, Salvini e Urso an ciammou o reisego da reçescion: «Coscì no s’aggiutta a crescita e se fa di guasti a-e famigge». «O nòstro travaggio o no l’é finio», a l’à dito a Lagarde à Sintra, in Portogallo, antiçipando unna neuva streita à luggio. Pe-o prescidente da Fed Jerome Powell, «saià ben tiâ sciù i tasci doe vòtte ò ciù avanti da fin de l’anno. E prescioin son sempre erte e o proçesso pe tegnî l’inflaçion a-o 2% o l’à ancon tanta stradda da fâ».
Traduçion italiaña
Inflazione, la Bce annuncia un nuovo rialzo dei tassi d’interesse
La presidente della Banca Centrale Europea Lagarde ha annunciato un nuovo rialzo dei tassi d’interesse nel 2023 per contenere l’inflazione. Una politica che non piace al governo italiano: i ministri Tajani, Salvini e Urso hanno invocato il rischio della recessione: «Così non si aiuta la crescita e si danneggiano le famiglie». «Il nostro lavoro non è finito», ha detto Lagarde a Sintra, in Portogallo, anticipando una nuova stretta a luglio. Per il presidente della Fed Jerome Powell, «sarà opportuno alzare i tassi due o più volte entro la fine dell’anno. Le pressioni sono sempre alte e il processo per tenere l’inflazione al 2% ha ancora molta strada da fare».