Dònna cheita da-o barcon à Sestri Ponente, o maio arrestou pe l’assascinio
Unn’atra dònna ammassâ, à Zena, davanti à seu figgio. L’é capitou a-i 7 de marso: a Sharmin Sultana, de 32 anni originäia do Bangladesh, a l’ea mòrta dòppo cheita da-o barcon à Sestri Ponente. In scê primme paiva ch’a se fïse cacciâ da pe lê. Ma apreuvo à di meixi d’investigaçioin i carabinê an arrestou o maio, o Ahmed Mustak, de 44 anni e do mæximo Paise. Un scenäio differente o l’é vegnuo feua da-o dissegno do ciù grande di doî figgi, un de 9 e l’atra de 7 anni. «O papà o l’à sbattuo a testa da mamà», o l’à contou, confermando d’aveila vista anâ zu da-o barcon. L’é vegnuo feua che l’òmmo o l’ea gioso e ossescivo, comme contava a mæxima vittima a-e seu amighe. I vexin î sentivan de spesso rattellâ e i figgeu cianzeivan. Oua son tutti doî inte unna struttua pe-i minoî. O Mustak o no l’à respòsto à l’interrogatöio ma à l’avvocata o l’à contou che seu moggê «a no cuava a cà e i figgi e a stava delongo a-o telefono».
Traduçion italiaña
Donna caduta dalla finestra a Sestri Ponente, il marito arrestato per l’omicidio
Un’altra donna uccisa, a Genova, davanti a suo figlio. È successo il 7 marzo: Sharmin Sultana, 32enne originaria del Bangladesh, era morta dopo essere caduta dalla finestra a Sestri Ponente. Inizialmente sembrava che si fosse buttata da sola. Ma dopo mesi di indagini i carabinieri hanno arrestato il marito, Ahmed Mustak, connazionale di 44 anni. Uno scenario differente è emerso dal disegno del più grande dei due figli, uno di 9 e l’altra di 7 anni. «Papà ha sbattuto la testa della mamma», ha raccontato, confermando di averla vista precipitare dalla finestra. È venuto fuori che l’uomo era geloso e ossessivo, come raccontava la vittima stessa alle sue amiche. I vicini li sentivano spesso litigare e i bambini piangevano. Ora sono entrambi in una struttura per minori. Mustak non ha risposto all’interrogatorio ma all’avvocata ha raccontato che sua moglie «non curava la casa e figli e stava sempre al telefono».
Funivia do Fòrte Begæ, a Sorvintendensa a domanda d’invexendâ o progetto
Brutta sorpreisa pe-o progetto da funivia che o Commun o veu construe tra-a Staçion Marittima e o Fòrte Begæ. A Sorvintendensa de Zena a l’à depoxitou o seu pai, ch’o l’é poxitivo, ma o domanda de cangiâ ben ben o progetto. In particolâ se ponta o dio contra l’ertessa, a forma e a poxiçion di pilloin, a cea de staçioin e a recheita in sciô patrimònio Unesco. Unna riga de prescriçioin assæ pesante che porrieivan dâ di gròsci problemi a-i tecnichi. A funivia a l’é finançiâ con 40 mioin d’into Pnrr e a dovià ëse finia do 2026. «Semmo contenti che a Sorvintendensa a n’agge dæto de indicaçion – o l’à commentou l’assessô Piciocchi – noiatri no voemo fâ solo unna funivia ma unn’euvia d’arte».
Traduçion italiaña
Funivia di Forte Begato, la Soprintendenza chiede di stravolgere il progetto
Brutta sorpresa per il progetto della funivia che il Comune vuole costruire tra la Stazione Marittima e Forte Begato. La Soprintendenza di Genova ha depositato il suo parere, che è positivo, ma chiede di cambiare notevolmente il progetto. In particolare si punta il dito contro l’altezza, la forma e la posizione dei piloni, l’aspetto delle stazioni e l’impatto sul patrimonio Unesco. Una serie di prescrizioni abbastanza pesanti che potrebbero dare grossi problemi ai tecnici. La funivia è finanziata con 40 milioni dal Pnrr e dovrà essere finita nel 2026. «Siamo contenti che la Soprintendenza ci abbia dato indicazioni – ha commentato l’assessore Piciocchi – noi non vogliamo fare solo una funivia ma un’opera d’arte».
L’occupaçion in Liguria a cresce ma i dependenti son ciù pöchi
Ciæo e scuo in sciô travaggio in Liguria. Segondo i dæti de l’Istat pe-o terso trimestre do 2023 i occupæ montan de 6mia unitæ à peto do 2022, l’1% in ciù. A desoccupaçion a chiña do 6%. Pe-o prescidente da Region Giovanni Toti son de «boñe notiçie» che «premian a politica ligure pe l’occupaçion». Però no gh’é solo da stâ contenti: comm’a l’à denonçiou a Cgil, o travaggio dependente o perde 10mia unitæ in sce l’anno passou, contra a tendensa naçionale. E a crescita de l’occupaçion a l’é ciù bassa che into Nord-Òvest. L’occupaçion feminiña a cresce 4 vòtte de meno che a media do Nord-Òvest e 6 vòtte de meno che a media italiaña.
Traduçion italiaña
L’occupazione in Liguria cresce ma i dipendenti sono meno
Luci e ombre sul lavoro in Liguria. Secondo i dati Istat per il terzo trimestre del 2023 gli occupati aumentano di 6mila unità rispetto al 2022, l’1% in più. La disoccupazione cala del 6%. Per il presidente della Regione Giovanni Toti sono «buone notizie» che «premiano la politica ligure per l’occupazione». Però non c’è solo da rallegrarsi: come ha denunciato la Cgil, il lavoro dipendente perde 10mila unità sull’anno scorso, contro la tendenza nazionale. E la crescita dell’occupazione è più bassa che nel Nord-Ovest. L’occupazione femminile cresce 4 volte meno della media del Nord Ovest e 6 volte meno della media italiana.