Neuve tenscioin into Levante de Mezo. O Netanyahu: «No ghe saià un stato palestineise»
S’arve di neuvi fronti into Levante de Mezo. L’Iran o l’à tiou di miscili contra l’Iraq e a Sciria, ma o l’à attaccou anche in Baluchistan, in sciô territöio do Pakistan, ch’o l’à respòsto inta çittæ de Saravan. Ma se travaggia za à unn’intesa pe unna de-escalation. Intanto Hamas o l’à annonçiou a mòrte de doî ostaggi ch’ean stæti mostræ inte un video, con dâ a corpa à di bombezzi d’Isræle. O Netanyahu o l’insciste à dî che no ghe saià nisciun stato palestineise dòppo finio a guæra, o conträio de quello che vorrieiva o governo american.
Traduçion italiaña
Nuove tensioni in Medio Oriente. Netanyahu: «Non ci sarà uno stato palestinese»
Si aprono nuovi fronti in Medio Oriente. L’Iran ha lanciato missili contro Iraq e Siria, ma ha attaccato in Baluchistan, sul territorio del Pakistan, che ha risposto nella città di Saravan. Ma si lavora già a un’intesa per una de-escalation. Intanto Hamas ha annunciato la morte di due ostaggi che erano stati mostrati in un video, dando la colpa ai bombardamenti di Israele. Netanyahu insiste a dire che non ci sarà nessuno stato palestinese una volta finita la guerra, il contrario di ciò che vorrebbe il governo americano.
Exerçitaçion da Nato contra a Ruscia, o Putin: «No se retiemo mai»
A Nato a l’à inandiou a ciù grande exerçitaçion contra a Ruscia da-a fin da Guæra Freida. L’operaçion, ciammâ Steadfast Defender 2024, a l’incomensià a-i urtimi giorni de zenâ co-a parteçipaçion de 90mia sordatti da-i stati amixi e da-a Sveçia, e a l’anià avanti fin à mazzo. O scenäio scimulou o l’é quello da «respòsta à unna menassa militare». O prescidente do commando militare da Nato, l’armiraggio Rob Bauer, o l’à avvertio che «a paxe a no se peu ciù dâ pe segua» e che «a guæra a l’é un fenòmeno ch’o tia drento tutta a soçietæ», ch’a l’à da sostegnî i militari con «di òmmi e di mezzi». Intanto però o Putin o mette in ciæo: «No se retiemo mai da l’Ucraina». E i Paixi baltichi, inta poia de unn’invaxon, an annonçiou a construçion de struttue de defeisa inti anni che vëgne.
Traduçion italiaña
Esercitazione Nato contro la Russia, Putin: «Non ci ritireremo mai»
La Nato ha avviato la più grande esercitazione contro la Russia dalla fine della Guerra Fredda. L’operazione, chiamata Steadfast Defender 2024, inizierà negli ultimi giorni di gennaio con la partecipazione di 90mila soldati dagli stati alleati e dalla Svezia, e continuerà fino a maggio. Lo scenario simulato è quella di una «risposta a una minaccia militare». Il presidente del comando militare della Nato, l’ammiraglio Rob Bauer, ha avvertito che «la pace non si può più dare per scontata» e che «la guerra è un fenomeno che coinvolge tutta la società», che deve sostenere i militari con «uomini e mezzi». Intanto però Putin chiarisce: «Non ci ritireremo mai dall’Ucraina». E i Paesi baltici, temendo un’invasione, hanno annunciato la costruzione di strutture di difesa nei prossimi anni.
Stati Unii, o Trump o trionfa a-e primäie in Iowa
O Donald Trump, o passou prescidente di Stati Unii, o l’à guägno ben ben a-o primmo gio de eleçioin primäie in Iowa con pöco ciù da meitæ di voti e unna distansa de 30 ponti. A-o segondo pòsto o Ron DeSantis. «Son recoviou da sta vittöia – o l’à commentou o tycoon –. Oua che l’America a torne unia». O Biden o l’à reconosciuo che o Trump o l’é o ciù avvoxou pe l’investitua repubricaña, ma into caxo ch’o vegnisse torna o prescidente o temme «di attacchi da bruttô, de böxie infinie e de gren speise».
Traduçion italiaña
Stati Uniti, Trump trionfa alle primarie in Iowa
Donald Trump, ex presidente degli Stati Uniti, ha vinto largamente al primo turno delle elezioni primarie in Iowa con poco più della metà dei voti e un distacco di 30 ponti. Al secondo posto Ron DeSantis. «Sono rinvigorito da questa vittoria» – ha commentato il tycoon –. Ora l’America torni unita. Biden ha riconosciuto che Trump è il favorito per l’investitura repubblicana, ma qualora tornasse presidente teme «attacchi vili, bugie infinite e spese ingenti».