Ninte trattoî a-o Festival de Sanremmo, o governo o promette de mesue
A protesta di trattoî a l’é arrivâ a-o Festival de Sanremmo, ma à l’Ariston no l’é introu nisciun agricoltô: a Rai, d’inteisa co-o ministro de l’Interno Matteo Piantedosi, a l’à deçiso de fâ leze a-o Amadeus un messaggio concordou avanti. À Romma l’incontro à palaçio Chigi donde a prescidente Giorgia Meloni a l’à propòsto l’esençion de l’Irpef in scê rendie agräie, ma solo pe chi n’à de beseugno, saieiva à dî fin a-i 10mia euro. «O l’é un ponto de partensa ma son convinto che se pòsse fâ de ciù», o l’à respòsto o Matteo Salvini. A mesua a garantià o 90% e passa de impreise, o l’à azzonto o ministro de l’Agricoltua Francesco Lollobrigida. Un çentanâ de trattoî o l’à formou un corteo in sciô Grande raccordo anulare. Intanto l’Union Europea, in sce l’onda de proteste inte ciù Paixi, a l’à fæto marcia inderê in sciâ propòsta de un taggio a-i pestiçidi da chì a-o 2030.
Traduçion italiaña
Niente trattori al Festival di Sanremo, il governo promette misure
La protesta dei trattori è arrivata al Festival di Sanremo, ma all’Ariston non è entrato nessun agricoltore: la Rai, d’intesa col ministro dell’Interno Matteo Piantedosi, ha deciso di far leggere ad Amadeus un messaggio concordato in anticipo. A Roma l’incontro a palazzo Chigi dove la presidente Giorgia Meloni ha proposto l’esenzione dell’Irpef sui redditi agrari, ma solo per chi ne ha bisogno, cioè fino ai 10mila euro. «È un punto di partenza ma sono convinto che si possa fare di più», ha risposto Matteo Salvini. La misura garantirà oltre il 90% delle imprese, ha aggiunto il ministro dell’Agricoltura Francesco Lollobrigida. Un centinaio di trattori ha formato un corteo sul Grande raccordo anulare. Intanto l’Unione Europea, sull’onda delle proteste in più Paesi, ha fatto marcia indietro sulla proposta di un taglio ai pesticidi entro il 2030.
Figgia de 13 anni violentâ inte un parco à Catania
Unna figgia de 13 anni a l’é stæta violentâ da un gruppo de zoeni inti bagni de un parco pubrico à Catania. Con lê gh’ea ascì o galante, ch’o l’é stæto menassou e tegnuo lontan tanto che doî de loiatri â costrenzeivan à patî di abuxi e i atri ammiavan a scena de de d’ato. Dòppo a segonda violensa a figgia a l’é arriëscia à scappâ e a l’à ciammou aggiutto inta stradda. Sette e persoñe ch’avieivan parteçipou, di quæ trei minoî. «O Stato o gh’é e o garantià che se fasse giustiçia», a l’à dito a prescidente do Conseggio Giorgia Meloni. O Salvini o l’à propòsto torna a crastaçion chimica pe-i responsabili.
Traduçion italiaña
Ragazza di 13 anni violentata in un parco a Catania
Una ragazza di 13 anni è stata violentata da un gruppo di giovani nei bagni di un parco pubblico a Catania. Con lei c’era anche il fidanzato, che è stato minacciato e tenuto lontano mentre due di loro la costringevano a subire abusi e gli altri guardavano la scena dall’alto. Dopo la seconda violenza la ragazza è riuscita a fuggire e ha chiesto aiuto in strada. Sette le persone che avrebbero partecipato, di cui tre minori. «Lo Stato c’è e garantirà che sia fatta giustizia», ha detto la presidente del Consiglio Giorgia Meloni. Salvini ha proposto di nuovo la castrazione chimica per i responsabili.
Tenscion in sciâ Stellantis, comensa a mobilitaçion à Mirafiori
Monta a tenscion inta fabrica de Mirafiori apreuvo che l’amministratô delegou da Stellantis Carlos Tavares o l’à dito che «l’Italia a dovieiva fâ de ciù pe proteze i seu pòsti de travaggio» e che «se no se dà di aggiutti pe accattâ di mezzi elettrichi se mette à reisego i stabilimenti». O John Elkann, prescidente da Stellantis, o l’à incontrou o prescidente Mattarella e asseguou che o gruppo o l’arresta in Italia. Ma i operäi an comensou à fâ di sciòperi: «Mescemmose comme i agricoltoî, l’avvegnî o l’é inçerto e no ne dan de respòste». Pe de ciù l’é arrivou a notiçia che da-i 31 de marso finià a produçion do Maserati Levante. I scindicati inscistan perché s’arve unna discuscion con l’açienda e o governo.
Traduçion italiaña
Tensione su Stellantis, inizia la mobilitazione a Mirafiori
Sale la tensione della fabbrica di Mirafiori dopo che l’amministratore delegato di Stellantis Carlos Tavares ha detto che «l’Italia dovrebbe fare di più per proteggere i suoi posti di lavoro» e che «se non si danno sussidi per acquistare veicoli elettrici si mettono a rischio gli stabilimenti». John Elkann, presidente di Stellantis, ha incontrato il presidente Mattarella e assicurato che il gruppo rimane in Italia. Ma gli operai hanno iniziato a scioperare: «Mobilitiamoci come gli agricoltori, il futuro è incerto e non ci danno risposte». Inoltre è arrivata la notizia che dal 31 marzo terminerà la produzione del Maserati Levante. I sindacati insistono affinché si apra una discussione con l’azienda e il governo.