Isræle contra l’Iran, ma o Netanyahu o l’é à sequæo
Isræle o l’à attaccou l’ambasciâ irianaña in Sciria e Hezbollah o l’à menassou: «De seguo ghe saià unna respòsta». À reisego i obiettivi isrælien inte tutto o mondo. Intanto o prescidente Netanyahu o l’é à sequæo: tanto che monta e proteste inte ciasse, o ministro da Guæra Gantz o l’à ciammou e eleçioin antiçipæ à settembre. Da l’atra parte, Gran Bretagna e Stati Unii son inveninæ pe-a mòrte de 7 volontäi de l’organizzaçion World Central Kitchen à Gazza. Pe-o Netanayahu «un caxo tragico». O Biden o gh’à telefonou pe dîghe de cangiâ de registro inta gestion da guæra. E anche l’Euröpa a l’é in allarme pe l’evoluçion de tenscioin into Levante de Mezo.
Traduçion italiaña
Israele contro l’Iran, ma Netanyahu è alle strette
Israele ha attaccato l’ambasciata iraniana in Siria e Hezbollah ha minacciato: «Di sicuro ci sarà una risposta». A rischio gli obiettivi israeliani in tutto il mondo. Intanto il presidente Netanyahu è alle strette: mentre crescono le proteste nelle piazze, il ministro della Guerra Gantz ha invocato le elezioni anticipate a settembre. D’altra parte, Gran Bretagna e Stati Uniti sono infuriati per la morte di 7 volontari dell’organizzazione World Central Kitchen a Gaza. Per Netanyahu «un caso tragico». Biden gli ha telefonato per dirgli di cambiare registro nella gestione della guerra. E anche l’Europa è in allarme per l’evoluzione delle tensioni in Medio Oriente.
Relaçioin Ruscia-Nato «da confronto diretto», l’Ucraina a temme o pezo
«E relaçioin tra a Ruscia e a Nato son deschinæ a-o livello de un confronto diretto». Son e poule do Dmitrij Peskov, o portavoxe do Cremlin, perché «l’Alleansa a l’é za drento a-o conflitto in Ucraina e a va avanti con l’espanscion de seu infrastruttue militare verso i nòstri confin», o l’à dito. Intanto Kiev a l’avverte l’Euröpa: davanti a-i 300mia sordatti in ciù che Mosca a mobilitià da zugno gh’é o gròsso reisego che o fronte o pòsse vegnî zu. O governo ruscio o l’accaxoña l’Ucraina davanti a-e Corte internaçionale de giustiçia pe di atti de terroriximo, levou pe-o momento a strage da Crocus City Hall, pe-a quæ, segondo o Washington Post, i Stati Unii avieivan avvisou Mosca ciù de doe settemañe avanti.
Traduçion italiaña
Relazioni Russia-Nato «da confronto diretto», l’Ucraina teme il peggio
«Le relazioni tra la Russia e la Nato sono scivolate al livello di un confronto diretto». Sono le parole di Dmitrij Peskov, portavoce del Cremlino, perché «l’Alleanza è già coinvolta nel conflitto in Ucraina e continua nell’espansione delle sue infrastrutture militari verso i nostri confini», ha detto. Intanto Kiev avverte l’Europa: davanti ai 300mila soldati in più che Mosca mobiliterà da giugno c’è il grande rischio che il fronte possa cedere. Il governo russo accusa l’Ucraina davanti alle Corti internazionali di giustizia per atti di terrorismo, esclusa al momento la strage del Crocus City Hall, per la quale, secondo il Washington Post, gli Stati Uniti avrebbero avvisato Mosca più di due settimane prima.
Tæramòtto de 7,4 graddi à Taiwan, palaçi deruæ e mòrti
Tæramòtto devastante à Taiwan, o ciù grande di urtimi 25 anni. Doî scrolloin, un de 7,4 e un atro de 6,5 graddi Richter, an caxonou a-o manco neuve mòrti, con çentanæa de ferii e dëxeñe de persoñe desperse. Ben ben de palaçi se son cegæ ò son cheiti à tòcchi apreuvo a-a liquefaçion do terren. O tæramòtto o l’à corpio à 8 oe da mattin, quande tante gente ean in gio pe anâ a-o travaggio e a-a scheua. L’é partio anche un allarme tsunami, tornou inderê da lì à quarche oa. Solidarietæ da tutto o mondo pronto à aggiuttâ, compreiso à Ciña. Un atro tæramòtto, de 4,7 graddi, o l’é vegnuo into New Jersey, inti Stati Unii, sentio à Neuva York ascì.
Traduçion italiaña
Terremoto de magnitudo 7,4 a Taiwan, palazzi crollati e morti
Terremoto devastante a Taiwan, il più grande degli ultimi 25 anni. Due scosse, una di 7,4 e l’altra di 6,5 gradi sulla scala Richter, hanno causato almeno nove morti, con centinaia di feriti e decine di persone disperse. Molti palazzi si sono inclinati o sono caduti a pezzi per effetto della liquefazione del terreno. Il terremoto ha colpito alle 8 del mattino, quando molta gente era in giro per andare al lavoro e a scuola. È scattato anche un allarme tsunami, rientrato dopo qualche ora. Solidarietà da tutto il mondo pronto ad aiutare, compresa la Cina. Un altro terremoto, di magnitudo 4.7, si è verificato nel New Jersey, negli Stati Uniti, avvertito anche a New York.