O Zinâ

Ediçion

E notiçie da-a Liguria

Senti a verscion registrâ:

Corruçion, o Signorini o l’arresta in prexon. Pe-o Bucci ipòtexi abuso d’offiçio

O l’arresta in prexon à Marasci o Paolo Emilio Signorini, passou prescidente de l’Autoritæ portuale de Zena e de l’Iren, accaxonou de corruçion inta mæxima investigaçion ch’a l’à portou o Giovanni Toti a-i arresti in cà. O Tribunâ do Riexamme o l’à refuou l’instansa di avvocati Enrico e Mario Scopesi perché e abitaçioin propòste no anavan ben. Intanto a Procua a l’é apreuvo à valuâ a contestaçion de l’abuso d’offiçio pe-o scindico Marco Bucci, pe-o momento no indagou, apreuvo a-e deciaraçioin da dirigente do pòrto Lucia Tringali ch’a l’à parlou de prescioin e de unna proçedua «anòmala» pe-o tombamento de Caladda Concenter, ma anche da pòst-dataçion de un papê, tutto pe aggiuttâ o Aldo Spinelli segondo i magistrati. L’é tornou in libertæ o Matteo Cozzani, passou cappo de gabinetto do Toti e scindico de Pòrtivene, lê ascì accaxonou de corruçion inte doe investigaçioin despæge: i Tribunæ de Zena e Spezza an dæto a luxe verde apreuvo a-e dimiscioin da l’incarrego in Region.

Traduçion italiaña

Corruzione, Signorini resta in carcere. Per Bucci ipotesi abuso d’ufficio

Resta in carcere a Marassi Paolo Emilio Signorini, ex presidente dell’Autorità portuale di Genova e di Iren, accusato di corruzione nella stessa inchiesta che ha portato Giovanni Toti agli arresti domiciliari. Il Tribunale del Riesame ha respinto l’istanza degli avvocati Enrico e Mario Scopesi perché le abitazioni proposte non erano idonee. Intanto la Procura sta valutando la contestazione dell’abuso d’ufficio per il sindaco Marco Bucci, al momento non indagato, dopo le dichiarazioni della dirigente del porto Lucia Tringali che ha parlato di pressioni e di una procedura «anomala» per il tombamento di Calata Concenter, ma anche di postdatazione di un documento, tutto per favorire Aldo Spinelli secondo i magistrati. È tornato in libertà Matteo Cozzani, ex capo di gabinetto di Toti e sindaco di Portovenere, anche lui accusato di corruzione in due inchieste distinte: i Tribunali di Genova e La Spezia hanno dato il via libera in seguito alle dimissioni dall’incarico in Regione.

Sesta, figgia de sëi anni a meue dòppo o bagno in pisciña

Unna figgiña de sëi anni a l’é mòrta dòppo avei fæto o bagno inte unna pisciña da Sesta, inta valle da Væa, into frequentâ un çentro estivo. L’é capitou a-i 4 de luggio: a picciña a l’ea stæta trovâ stramortia in sce l’ægua, unn’educatoa e o bagnin aivan çercou de rianimâla primma do traspòrto in elicòttero à l’uspiâ Gaslini de Zena, ma e seu condiçioin paivan za despiæ. I genitoî, rescidenti à Sestri Levante, ghe son stæti da arente fin à l’urtimo insemme a-o scindico Francesco Solinas ch’o l’à vosciuo fâ sentî a vexinansa de tutta a popolaçion. Pe ascciæî a dinamica di fæti i carabinê son apreuvo à indagâ con l’aggiutto de telecamere do stabilimento da neuo.

Traduçion italiaña

Sesta Godano, bambina di sei anni muore dopo il bagno in piscina

Una bimba di sei anni è morta dopo aver fatto il bagno in una piscina di Sesta Godano, in Val di Vara, mentre frequentava un centro estivo. È successo il 4 luglio: la piccola era stata trovata esanime sull’acqua, un’educatrice e il bagnino avevano cercato di rianimarla prima del trasporto in elicottero all’ospedale Gaslini di Genova, ma le sue condizioni apparivano già disperate. I genitori, residenti a Sestri Levante, le sono stati accanto fino all’ultimo insieme al sindaco Francesco Solinas che ha voluto far sentire la vicinanza di tutta la popolazione. Per chiarire la dinamica dei fatti i carabinieri stanno indagando con l’ausilio delle telecamere dell’impianto natatorio.

Waterpölo, o Volpi o lascia a Pro Recco: «A deve camminâ da sola»

Notiçia da arrestâghe pe-o mondo da waterpölo ligure e italiaña: o Gabriele Volpi, imprenditô da logistica, o l’à annonçiou l’addio a-a Pro Recco. Unna deçixon «piña de dô – scrive a propietæ inte unna nòtta – ma inte unna vixon de differençiaçion de iniçiative do gruppo Orlean Invest». A Pro Recco, a squaddra ciù titolâ a-o mondo no solo inta waterpölo ma inti spòrt de squaddra areo, a peu avvantâ tra i seu trofëi 36 scudetti (17 sotta a gestion do Volpi) e 11 Champions League (8 co-o Volpi). «Emmo guägno tanto, emmo guägno tutto. Ò patio in sciâ mæ pelle l’invidia e a giöxia, ma sentiva l’òbrigo de rende a-a mæ tæra o megio in ambito sportivo – e poule do Volpi inte un scrito offiçiâ –. L’é arrivou o momento che o destin da Pro Recco o segge destaccou da-a mæ persoña. L’é giusto che e squaddre, comme e persoñe e e açiende, imprendan à camminâ da sole».

Traduçion italiaña

Pallanuoto, Volpi lascia la Pro Recco: «Deve camminare da sola»

Fulmine a ciel sereno per il mondo della pallanuoto ligure e italiana: Gabriele Volpi, imprenditore della logistica, ha annunciato l’addio alla Pro Recco. Una decisione «dolorosa – scrive la proprietà in una nota – ma in un’ottica di differenziazione delle iniziative del gruppo Orlean Invest». La Pro Recco, la squadra più titolata al mondo non solo nella pallanuoto ma negli sport di squadra in genere, può vantare tra i suoi trofei 36 scudetti (17 sotto la gestione di Volpi) e 11 Champions League (8 con Volpi). «Abbiamo vinto tanto, abbiamo vinto tutto. Ho sperimentato sulla mia pelle l’invidia e la gelosia, ma sentivo l’obbligo di restituire alla mia terra il meglio in ambito sportivo – le parole di Volpi in un comunicato ufficiale –. È arrivato il momento che il destino della Pro Recco sia a prescindere dalla mia persona. È giusto che le squadre, come le persone e le aziende, imparino a camminare da sole».

E notiçie da l’Italia

Senti a verscion registrâ:

O Mattarella: «No a-a democraçia da maggioransa», a Meloni: «No strumentalizzælo»

No à l’assolutiximo de Stato, nisciuña restriçion in nomme do dovei de governâ: «Unna democraçia da maggioransa a saieiva unna contradiçion ch’a no peu guarî». Son e poule prononçiæ da-o prescidente da Repubrica Sergio Mattarella into descorso in sciâ relaçion tra libertæ e democraçia a-a Settemaña soçiale di cattòlichi à Trieste. Un reciammo che tanti an ligou a-a reforma do premierato vosciua da-o governo Meloni. O cappo da Lega Matteo Salvini o l’à attaccou: «O pòpolo o vota, o pòpolo o guägna. Tutt’a-o ciù chì gh’é o problema da dittatua de minoranse, miga a-a reversa». Dapeu l’é intervegnuo a prescidente do Conseggio: «No se fa un piaxei a-e instituçioin se ògni cösa che dixe o Mattarella a ven strumentalizzâ». A Meloni a l’à scrito ascì unna lettia dòppo l’investigaçion de Fanpage in sce Gioventù nazionale: «Emmo za fæto i conti co-i Vint’anni, into partio no gh’é pòsto pe-i nostalgichi di totalitariximi do Neuveçento e pe-i antisemiti ò pe quæsesegge manifestaçion de folclore nescio».

Traduçion italiaña

Mattarella: «No alla democrazia della maggioranza». Meloni: «Non strumentalizzatelo»

No all’assolutismo di Stato, nessuna restrizione in nome del dovere di governare: «Una democrazia della maggioranza sarebbe una contraddizione insanabile». Sono le parole pronunciate dal presidente della Repubblica Sergio Mattarella nel discorso sul rapporto tra libertà e democrazia alla Settimana sociale dei cattolici a Trieste. Un richiamo che molti hanno collegato alla riforma del premierato voluta dal governo Meloni. Il leader della Lega Matteo Salvini ha attaccato: «Il popolo vota, il popolo vince. Al massimo qui c’è il problema della dittatura delle minoranze, non viceversa». Poi è intervenuta la presidente del Consiglio: «Non si fa un favore alle istituzioni se ogni cosa che dice Mattarella viene strumentalizzata». Meloni ha scritto anche una lettera dopo l’inchiesta di Fanpage su Gioventù nazionale: «Abbiamo già fatto i conti col Ventennio, nel partito non c’è posto per i nostalgici dei totalitarismi del Novecento e per gli antisemiti o per qualsiasi manifestazione di stupido folklore».

Romma, dònna ammassâ da-o passou compagno con unna scciuppettâ

Unna dònna de 50 anni, Manuela Petrangeli, a l’é stæta ammassâ pe-a stradda à Romma a-i 4 de luggio da-o passou compagno Gianluca Molinaro con un corpo de scceuppo tiou da unna machina in corsa. I doî s’ean mollæ che l’ea trei anni. A dònna a l’ea tòsto sciortia da l’instituto donde a travaggiava comme fixoterapista e a l’ea apreuvo à anâ à piggiâ o figgio de 9 anni à cà di messiäi. I soccorsci no son servii. L’òmmo, 53 anni, o s’é presentou inte unna caserma di carabinê con l’arma de l’assascinio. O l’ea za stæto denonçiou pe stalking da unn’atra passâ compagna, moæ da seu primma figgia, e pròpio lê a l’avieiva convinto à consegnâse.

Traduçion italiaña

Roma, donna uccisa dall’ex compagno con una fucilata

Una donna di 50 anni, Manuela Petrangeli, è stata uccisa per strada a Roma il 4 luglio dall’ex compagno Gianluca Molinaro con un colpo di fucile sparato da un’auto in corsa. I due si erano lasciati tre anni fa. La donna era appena uscita dall’istituto dove lavorava come fisioterapista e stava andando a prendere il figlio di 9 anni a casa dei nonni. Inutili i soccorsi. L’uomo, 53 anni, si è presentato in una caserma dei carabinieri con l’arma del delitto. Era già stato denunciato per stalking da un’altra precedente compagna, madre della sua prima figlia, e proprio lei lo avrebbe convinto a consegnarsi.

Alluvion in Valle d’Aòsta, çentanæa portæ via co-i elicòtteri: Cogne isoâ pe un meise

O tempo grammo o l’à sciätou e valladde do Nòrd Òvest con frañe, allagamenti, inondaçioin, stradde bloccæ e gente scorrie d’in cà. Unna vea alluvion a l’à corpio Cogne e Cervinia in Valle d’Aòsta. Into commun do Gran Paradiso, arrestou isoou e sens’ægua, çentanæa de persoñe son stæte portæ via con di elicòtteri. I travaggi pe arvî torna a stradda son comensæ a-a spedia, ma o paise o l’arrestià taggiou feua pe un meise, coscì a ministra do Turiximo Daniela Santanchè a l’à propòsto de portâ i villezzanti in elicòttero, à condiçion che staggan a-o manco pe quattro giorni. In Valtournenche se conta za mioin de danni apreuvo che o sciumme o l’à invaso butteghe, magazzin e garaxe, ma tante attivitæ an za repiggiou, coscì comme i mezzi da remontâ.

Traduçion italiaña

Alluvione in Valle d’Aosta, centinaia evacuati con gli elicotteri: Cogne isolata per un mese

Il maltempo ha sconvolto le vallate del Nord Ovest con frane, allagamenti, inondazioni, strade bloccate e sfollati. Una vera alluvione ha colpito Cogne e Cervinia in Valle d’Aosta. Nel comune del Gran Paradiso, rimasto isolato e senz’acqua, centinaia di persone sono state evacuate con elicotteri. I lavori per riaprire la strada sono iniziati immediatamente, ma il paese rimarrà irraggiungibile per un mese, così la ministra del Turismo Daniela Santanchè ha proposto di portare i vacanzieri in elicottero, a condizioni che si fermino almeno per quattro giorni. In Valtournenche si contano già milioni di danni dopo che il fiume ha invaso negozi, magazzini e garage, ma tante attività sono già ripartite, così come gli impianti di risalita.

E notiçie da-o mondo

Senti a verscion registrâ:

Regno Unio, i Labour an guägno e eleçioin: comensa o governo Starmer

Stòrica vittöia do Labour Party ch’o torna a-o governo da Gran Bretagna dòppo 14 anni piggiando 410 setti in sce 650 inta Camia di Commun. Battuo o Rishi Sunak, primmo ministro di Tory, ch’o l’é anæto da-o re Carlo à dâ e dimiscioin e o l’à commentou: «Me piggio a responsabilitæ da desfæta». O neuvo premier o l’é o Keir Starmer, 61 anni, passou procuou da Coroña: «Construiemo torna a Gran Bretagna», o l’à dito dòppo reçevuo l’incarrego à Buckingham Palace. Da chì à no guæi ghe tocchià za di impegni importanti, à comensâ da-a riunion da Nato. In Fransa o Rassemblement National da Marine Le Pen e do Jordan Bardella o l’à guägno o primmo turno de eleçioin legislative co-o 33% e passa de preferense, ma a-o segondo turno di 7 de luggio, graçie a-o scistema de descistense, l’é bon ch’o perde a maggioransa à l’Assemblea Naçionale.

Traduçion italiaña

Regno Unio, i Labour hanno vinto le elezioni: inizia il governo Starmer

Storica vittoria del Labour Party che torna al governo della Gran Bretagna dopo 14 anni conquistando 410 seggi su 650 nella Camera dei Comuni. Battuto Rishi Sunak, primo ministro dei Tory, che è andato da re Carlo a rassegnare le dimissioni e ha commentato: «Mi prendo la responsabilità della sconfitta». Il nuovo premier è Keir Starmer, 61 anni, ex procuratore della Corona: «Ricostruiremo la Gran Bretagna», ha detto una volta ricevuto l’incarico a Buckingham Palace. A breve lo attendono già impegni importanti, a partire dal vertice della Nato. In Francia il Rassemblement National di Marine Le Pen e Jordan Bardella ha vinto il primo turno delle elezioni legislative con oltre il 33% delle preferenze, ma al secondo turno del 7 luglio, grazie al sistema delle desistenze, perderà probabilmente la maggioranza all’Assemblea Nazionale.

O Orban o va da-o Putin comme mediatô, Euröpa e Nato: «O no parla pe noiatri»

O prescidente de l’Ongaia Viktor Orban, oua prescidente de turno do Conseggio de l’Union Europea, o l’é anæto à Mosca pe un confronto co-o Vladimir Putin. A l’é a primma vixita in Ruscia de un cappo de governo occidentale da l’incomenso da guæra in Ucraina, feua che quella do cançellê de l’Austria Karl Nehammer. «Son pronto à discorrî de seu propòste de paxe», o l’à dito o Putin. «Coscì o guasta l’unitæ», o l’à attaccou o pòrtavoxe da Commiscion europea. «O n’à informou da vixita, ma o no ne representa», o l’à azzonto o segrettäio generale da Nato Jens Stoltenberg. Quarche giorno avanti o Orban o l’ea stæto à Kiev pe domandâ a-o Zelensky un «fermæ o feugo a-o xeuo» pe «fâ anâ spedie e negoçiaçioin de paxe», ma o prescidente ucraino o gh’aiva replicou secco: «Emmo beseugno de unna paxe giusta».

Traduçion italiaña

Orban va da Putin come mediatore, Europa e Nato: «Non parla per noi»

Il presidente dell’Ungheria Viktor Orban, ora presidente di turno del Consiglio dell’Unione Europea, è andato a Mosca per un confronto con Vladimir Putin. È la prima visita in Russia di un capo di governo occidentale dall’inizio della guerra in Ucraina, a parte quella del cancelliere dell’Austria Karl Nehammer. «Sono pronto a discutere le sue proposte di pace», ha detto Putin. «Così mina l’unità», ha attaccato il portavoce della Commissione europea. «Ci ha informato della visita, ma non ci rappresenta», ha aggiunto il segretario generale della Nato Jens Stoltenberg. Qualche giorno prima Orban era stato a Kiev per chiedere a Zelensky un «cessate il fuoco immediato» per «accelerare i negoziati di pace», ma il presidente ucraino aveva replicato seccamente: «Abbiamo bisogno di una pace giusta».

Stati Unii, a candidatua do Biden à reisego ma lê o l’insciste: «No me retio»

O prescidente di Stati Unii Joe Biden, dòppo o desastro into confronto televixivo co-o Donald Trump, o l’é sempre ciù in peuixo comme candidou di democratichi a-e eleçioin che vëgnan. Segondo o New York Times o saieiva apreuvo à appensâse de fâ un passo inderê, ma a Casa Gianca a l’à smentio: «Tutto fäso». O Biden inte un incontro co-i governatoî o l’à confermou: «No me retio» e o l’à burlou: «Gh’ò beseugno de dormî de ciù». In caxo de renonçia, pe-i media americhen, o megio recangio o saieiva a viçeprescidente Kamala Harris, anche perché a porrieiva vaise di dinæ recuggeiti da-o Biden pe-a campagna. Intanto a Corte Supremma a l’à accordou a-o Trump l’inmunitæ da prescidente into proçesso pe l’assato à Capitol Hill, ma solo pe-i atti offiçiæ e no pe quelli privæ.

Traduçion italiaña

Stati Uniti, candidatura di Biden a rischio ma lui insiste: «Non mi ritiro»

Il presidente degli Stati Uniti Joe Biden, dopo il disastro nel confronto televisivo con Donald Trump, è sempre più in bilico come candidato dei democratici alle prossime elezioni. Secondo il New York Times starebbe valutando di fare un passo indietro, ma la Casa Bianca ha smentito: «Tutto falso». Biden in un incontro coi governatori ha confermato: «Non mi ritiro» e ha scherzato: «Ho bisogno di dormire di più». In caso di rinuncia, per i media americani, la migliore alternativa sarebbe la vicepresidente Kamala Harris, anche perché potrebbe avvalersi dei fondi raccolti da Biden per la campagna. Intanto la Corte Suprema ha concesso a Trump l’immunità presidenziale nel processo per l’assalto a Capitol Hill, ma solo per gli atti ufficiali e non per quelli privati.