Confermou i arresti in cà pe-o Toti, oua o recorso a-a Cassaçion
O Tribunâ do Riexamme de Zena o l’à confermou i arresti in cà pe-o Giovanni Toti, prescidente da Region Liguria accaxonou de corruçion e sospeiso da l’incarrego da-i 7 de mazzo. I giudiçi an refuou l’appello presentou da l’avvocato Stefano Savi pe-a raxon che o reisego de commette torna o crimine o saieiva ancon «concreto e attuale», sciben che no gh’é ciù quello de guastâ e preuve. L’interrogatöio davanti a-i pm? «De nisciuña importansa», scrive i magistrati. O Savi o l’à confermou che l’ordinansa a saià impugnâ in Cassaçion, ma intanto ghe saià unn’atra instansa de revoca e se domandià di neuvi incontri politichi inta villetta de Meggia donde o Toti o l’é costreito à stâ. O Riexamme o l’à denegou quæsesegge prescion pe-e dimiscioin, unna deçixon che solo o prescidente o porrià piggiâ, dixe l’avvocato. Intanto a scinistra e o Movimento 5 Stelle inandian unna gran manifestaçion co-i cappi naçionali à Zena pe domandâ de «liberâ a Liguria tegnua in ostaggio» e tornâ à votâ a-a spedia.
Traduçion italiaña
Confermati gli arresti domiciliari per Toti, ora il ricorso alla Cassazione
Il Tribunale del Riesame di Genova ha confermato gli arresti domiciliari per Giovanni Toti, presidente della Regione Liguria accusato di corruzione e sospeso dall’incarico dal 7 maggio. I giudici hanno rigettato l’appello presentato dall’avvocato Stefano Savi con la motivazione che il rischio di reiterare il reato sarebbe ancora «concreto e attuale», sebbene sia venuto meno quello di inquinamento delle prove. L’interrogatorio davanti ai pm? «Del tutto irrilevante», scrivono i magistrati. Savi ha confermato che l’ordinanza sarà impugnata in Cassazione, ma intanto ci sarà un’altra istanza di revoca e verranno chiesti nuovi incontri politici nella villetta di Ameglia dove Toti è costretto a soggiornare. Il Riesame ha negato qualsiasi pressione per le dimissioni, una decisione che solo il presidente potrà prendere, dice l’avvocato. Intanto la sinistra e il Movimento 5 Stelle preparano una grande manifestazione coi leader nazionali a Genova per chiedere di «liberare la Liguria tenuta in ostaggio» e tornare subito al voto.
Primma inauguraçion pe-o neuvo Palasport de Zena
L’é stæto presentou à Zena o neuvo campo do Palasport, primmo tascello do Waterfront firmou da l’architetto Renzo Piano. O spaçio o l’é stæto accattou torna pe 23 mioin da-o Commun, ch’o l’aiva venduo tutto l’edifiçio a-i privæ pe 14 mioin. «O l’é belliscimo e o saià un gran spaçio pe-i zeneixi, da addeuviâ tutti i giorni», o l’à dito o viçescindico Pietro Piciocchi. L’intençion a l’é d’arvîlo a-o pubrico do 2024 pe-o primmo evento internaçionale. O tiatro o porrià tegnî da 4mia à 5mia persoñe. Tra e novitæ, à parte i setti cô «verde pesto», gh’é unna neuva miagia luminosa, unn’acustica ciù boña, o pavimento de ciumento ch’o se peu crovî con parquet ò di atri materiali inte quattr’oe. O cavagno into mezo incangio o l’é arrestou intrego, comme comandou da-a Sovrintendensa. Tutto d’in gio ghe saià un çentro de commerçio con 100 butteghe e passa. E pròpio into cantê do Palasport inti giorni primma de l’evento un operäio de 31 anni o l’é cheito pe ciù de trei metri: pe fortuña e seu condiçioin no son grave. L’area a l’é stæta sexia.
Traduçion italiaña
Prima inaugurazione per il nuovo Palasport di Genova
È stata presentata a Genova la nuova arena del Palasport, primo tassello del Waterfront firmato dall’architetto Renzo Piano. Lo spazio è stato ricomprato per 23 milioni dal Comune, che aveva venduto tutto l’edificio ai privati per 14 milioni. «È bellissimo e sarà un grande spazio per i genovesi, da usare quotidianamente», ha detto il vicesindaco Pietro Piciocchi. L’obiettivo è aprirlo al pubblico nel 2024 per il primo evento internazionale. L’arena potrà contenere da 4mila a 5mila presone. Tra le novità, a parte i sedili color «verde pesto», ci sono una nuova parete luminosa, un’acustica migliorata, il pavimento in cemento che si può coprire con parquet o altri materiali in quattro ore. Il canestro centrale invece è rimasto intatto, come indicato dalla Soprintendenza. Tutto intorno ci sarà un centro commerciale con oltre 100 negozi. E proprio nel cantiere del Palasport nei giorni prima dell’evento un operaio di 31 anni è caduto per più di tre metri: per fortuna le sue condizioni non sono gravi. L’area è stata sequestrata.
A protesta di agricoltoî liguri contra i pòrchi sarvæghi: «O nòstro peson»
I agricoltoî liguri an manifestou davanti a-o palaçio da Region Liguria pe domandâ un cian straordenäio contra i pòrchi sarvæghi: «Un peson pe-e nòstre açiende», an scrito in scî cartelli. Çentanæa e impreise mobilitæ da-a Coldiretti pe denonçiâ a devastaçion de campagne pe corpa de ste bestie, pe tanti o problema ciù gròsso da affrontâ. I agricoltoî vorrieivan ciù abbattimenti, no solo pe man di caccioei, l’introduçion de gagge e un aumento da vigilansa. «Into 2022-23 a quöta assegnâ a l’ea de 30mia, se n’é abbattuo solo 13mia, o 45% – attacca o prescidente Gianluca Boeri –. No se poemo ciù permette de pagâ i danni».
Traduçion italiaña
La protesta degli agricoltori liguri contro i cinghiali: «Il nostro incubo»
Gli agricoltori liguri hanno manifestato davanti al palazzo della Regione Liguria per chiedere un piano straordinario contro i cinghiali: «Un incubo per le nostre aziende», hanno scritto sui cartelli. Centinaia le imprese mobilitate dalla Coldiretti per denunciare la devastazione delle campagne per colpa di questi animali, per molti il problema maggiore da affrontare. Gli agricoltori vorrebbero più abbattimenti, non solo per opera dei cacciatori, l’introduzione di gabbie e un aumento della vigilanza. «Nel 2022-23 la quota assegnata era di 30mila, ne sono stati abbattuti solo 13mila, il 45% – attacca il presidente Gianluca Boeri –. Non possiamo più permetterci di pagare i danni».