Stati Unii, o Donald Trump ferio inte un attentato: «No m’arrendiò mai»
O Donald Trump, passou prescidente di Stati Unii e ancheu candidou di repubrichen, o l’é stæto ferio inte un attentato tanto ch’o tegniva un comiçio in Pennsylvania a-i 13 de luggio. Un zoeno de 20 anni, Thomas Crooks, registrou comme elettô repubrican, o gh’à tiou con un scceuppo d’in sce un teito e un proiettile o l’à corpio à unn’oegia. Un spettatô o l’é mòrto, atri doî son restæ gravemente ferii. L’attentatô o l’é stæto ammassou. «No gh’é pòsto pe-a violensa in America», o l’à dito o prescidente Joe Biden ch’o l’à ciammou l’avversäio a-o telefono. «O Segnô o m’à sarvou, no m’arrendiò mai», o l’à scrito o Trump o giorno apreuvo. Ma i serviçi de seguessa son inta boriaña. A-i 16 de luggio, vexin a-a convention repubricaña, a poliçia a l’à ammassou un òmmo armou de cotelli. A Cnn a l’à parlou de un complòtto de l’Iran pe ammassâ o Trump. Intanto o tycoon o l’à çernuo o seu candidou viçeprescidente: o James David Vance, 39 anni, senatô de l’Ohio. Sempre ciù fòrte e indiscreçioin in sciô retio do Biden, ma lê o l’assegua: «Torniò à fâ campagna» dòppo o Covid. Pe-i sondaggi o l’é destinou à perde ben ben.
Traduçion italiaña
Stati Uniti, Donald Trump ferito in un attentato: «Non mi arrenderò mai»
Donald Trump, ex presidente degli Stati Uniti e attuale candidato repubblicano, è rimasto ferito in un attentato mentre teneva un comizio in Pennsylvania il 13 luglio. Un ventenne, Thomas Crooks, registrato come elettore repubblicano, gli ha sparato con un fucile da un tetto e un proiettile lo ha colpito a un orecchio. Uno spettatore è morto, altri due sono rimasti gravemente feriti. L’attentatore è stato ucciso. «Non c’è posto per la violenza in America», ha detto il presidente Joe Biden, che ha chiamato al telefono l’avversario. «Dio mi ha salvato, non mi arrenderò mai», ha scritto Trump il giorno successivo. Ma i servizi di sicurezza sono nella bufera. Il 16 luglio, nei pressi della convention repubblicana, la polizia ha ucciso un uomo armato di coltelli. La Cnn ha parlato di un complotto iraniano per uccidere Trump. Intanto il tycoon ha scelto il suo candidato alla vicepresidenza: James David Vance, 39 anni, senatore dell’Ohio. Sempre più forti le indiscrezioni sul ritiro di Biden, ma lui assicura: «Tornerò a fare campagna elettorale» dopo il Covid. Secondo i sondaggi è destinato a perdere pesantemente.
Union Europea, a von der Leyen elezzua torna prescidente graçie a-i Verdi
Con 401 voti in favô, 284 conträi e 15 astegnui a Ursula von der Leyen a l’é stæta elezzua torna prescidente da Commiscion europea. I voti do Parlamento aivan da ëse a-o manco 360. Determinante o sostëgno di Verdi insemme a soçialisti e liberali, dòppo a conferma do green deal into programma de governo, sciben che inte tutti i gruppi gh’é stæto de defeçioin. À tutte e mainee l’é stæto piggiou de cianta l’obiettivo: fondâ l’incarrego in sce un «çentro democratico» tegnindo feua e fòrse estremme. «Serve unn’Euröpa fòrte, o destin o depende da noiatri», o messaggio into seu descorso. Oua se travaggia pe compoñe à squaddra di commissäi, con Fransa, Spagna e popolari comme ponti fermi.
Traduçion italiaña
Unione Europea, von der Leyen rieletta presidente grazie ai Verdi
Con 401 voti favorevoli, 284 contrari e 15 astenuti Ursula von der Leyen è stata rieletta presidente della Commissione europea. I voti del Parlamento dovevano essere almeno 360. Decisivo il sostegno dei Verdi insieme a socialisti e liberali, dopo la conferma del green deal nel programma di governo, anche se in tutti i gruppi ci sono state defezioni. In ogni caso l’obiettivo è stato pienamente centrato: basare il mandato su un “centro democratico” che escluda le forze estreme. «Abbiamo bisogno di un’Europa forte, il destino dipende da noi», il messaggio nel suo discorso. Adesso si lavora per comporre la squadra dei commissari, con Francia, Spagna e popolari come punti fermi.
Un guasto informatico o mette in crixi tutto o mondo: fermi xeui, treni e banche
Un guasto informatico o l’à mandou in crixi i scistemi de tutto o mondo inta giornâ di 19 de luggio. In scê primme s’é pensou à un attacco hacker, ma ben fito a raxon a l’é vegnua ciæa: tutta corpa de un problema inte l’aggiornamento do programma de seguessa Crowdstrike ch’o l’à bloccou Microsoft Windows in sce mioin de computer. Pe de oe s’é affermou airopòrti, ferrovie, banche, borse, fiña uspiæ e televixoin. Un miggiâ e passa i xeui scancellæ into mondo. L’açienda ch’a produxe o software a l’à distribuio unna correçion, dapeu l’amministratô delegou George Kurtz o s’é scusou inte un intervista. Ma i danni son stæti stramesuæ e ghe vorrià do tempo primma che seggian tutti arrangiæ. Pe tutti, intanto, s’é presentou torna o fantaxima de un squascio informatico globale ch’o mettieiva à reisego de fonçioin importantiscime pe-a vitta de persoñe.
Traduçion italiaña
Un guasto informatico mette in crisi tutto il mondo: fermi voli, treni e banche
Il 19 luglio un guasto informatico ha messo in crisi i sistemi di tutto il mondo. Inizialmente si pensava a un attacco hacker, ma ben presto il motivo è stato chiarito: tutta colpa di un problema nell’aggiornamento del programma di sicurezza Crowdstrike che ha bloccato Microsoft Windows su milioni di computer. Per ore sono stati colpiti aeroporti, ferrovie, banche, borse, perfino ospedali e televisioni. Un migliaio e oltre i voli cancellati in tutto il mondo. L’azienda che produce il software ha rilasciato una correzione, poi l’amministratore delegato George Kurtz si è scusato in un’intervista. Ma i danni sono stati enormi e ci vorrà tempo prima che siano tutti riparati. Per tutti, intanto, è ricomparso il fantasma di un collasso informatico globale che metterebbe a rischio funzioni importantissime per la vita delle persone.