Inteisa pe-e nòmine da Rai, ma into campo largo no se va d’accòrdio
L’é arrivou l’accòrdio in scî amministratoî da Rai e intanto se rattella into campo largo progrescista. O Parlamento o l’à votou quattro conseggê, ma o Pd o no l’à parteçipou e o l’à attaccou Movimento 5 Stelle e Alleanza Verdi Sinistra. Mæximo pe-o referendum in sciâ çittadinansa promòsso da +Europa: e firme arrecugeite an passou e 500mia, ma o Giuseppe Conte o no l’à aderio e o va avanti co-a seu propòsta. «L’Italia a gh’à unna lezze boniscima, a no va cangiâ», a l’à dito a prescidente Giorgia Meloni. E intanto Italia Viva a l’é sciortia da-a coaliçion in Liguria. In ponto maneuvra o Governo o l’à confermou pe-o 2024 l’obiettivo de unna montâ do Pil de l’1% e de l’1,2% do 2025 e 2026. O Superbonus o pesià ancon in sciô debito, ch’o passià da-o 134,8% de st’anno a-o 138,3% do 2026.
Traduçion italiaña
Intesa per le nomine Rai, ma nel campo largo non si va d’accordo
Accordo raggiunto sugli amministratori della Rai e intanto si litiga nel campo largo progressista. Il Parlamento ha votato quattro consiglieri, ma il Pd non ha partecipato e ha attaccato Movimento 5 Stelle e Alleanza Verdi Sinistra. Stessi problemi per il referendum sulla cittadinanza promosso da +Europa: le firme raccolte hanno superato le 500mila, ma Giuseppe Conte non ha aderito e va avanti con la sua proposta. «L’Italia ha una legge molto buona, non cambierà», ha detto la presidente Giorgia Meloni. E intanto Italia Viva è uscita dalla coalizione in Liguria. In tema di manovra il Governo ha confermato per il 2024 l’obiettivo di un Pil in aumento dell’1% e dell’1,2% nel 2025 e nel 2026. Il Superbonus peserà ancora sul debito, che passerà dal 134,8% di quest’anno al 138,3% nel 2026.
Strage in famiggia in Sardegna, çinque mòrti e doî ferii
Strage in famiggia à Nuoro, in Sardegna, a-i 26 de settembre. Un òmmo de 52 anni, Roberto Gleboni, o l’à ammassou con unna pistòlla seu moggê Maria Giuseppina Massetti, doî di seu trei figgi (un de 10 e uña de 24 anni) e o vexin de cà, propietäio do scito, primma de giâ l’arma verso lê mæximo e levâse a vitta. O l’aiva sparou ascì à l’atro figgio de 14 anni e à seu moæ, arrestæ solo ferii. L’òmmo o louava comme scciappou e scindacalista da Cisl, a pistòlla a l’ea detegnua in regola. O movente o l’arresta un mistëio: pe-i vexin l’assascin o l’ea «paxe e corteise», a figgia Martina a gh’aiva fiña dedicou a laurea. «À cà stamattin sbraggiavan tutti», a testimoniansa do figgeu scampou a-o maxello. I inquirenti son apreuvo à scavâ into passou da famiggia.
Traduçion italiaña
Strage in famiglia in Sardegna, cinque morti e due feriti
Strage familiare a Nuoro, in Sardegna, il 26 settembre. Un uomo di 52 anni, Roberto Gleboni, ha ucciso a colpi di pistola la moglie Maria Giuseppina Massetti, due dei loro tre figli (uno di 10 anni e uno di 24 anni) e il vicino di casa, proprietario dell’appartamento, prima di rivolgere l’arma verso se stesso e togliersi la vita. Aveva sparato anche all’altro figlio di 14 anni e alla madre, rimasti solo feriti. L’uomo lavorava come operatore forestale e sindacalista per la Cisl, la pistola era regolarmente detenuta. Il movente resta un mistero: per i vicini l’assassino era «tranquillo e cortese», la figlia Martina gli ha persino dedicato la laurea. «Stamattina a casa tutti urlavano», ha testimoniato il ragazzo che è sopravvissuto alla carneficina. Gli investigatori stanno scavando nel passato della famiglia.
Premio Oscar, l’Italia a candidià Vermiglio da Maura Delpero
Vermiglio da Maura Delpero o l’é o cine che l’Italia a l’à candidou a-a seleçion do premio Oscar comme megio cine internaçionale. O l’é stæto çernuo tra 18 titoli tra i quæ Parthenope do Paolo Sorrentino, quello che se ghe dava ciù poscibilitæ. Vermiglio, ch’o l’à za guägno o Lion d’argento a-a Mostra do cine de Veneçia, o saià in zeugo pe-a lista curta ch’a comprendià i megio cini internaçionali seleçionæ da l’Academy e ch’a saià fæta conosce a-i 17 de dexembre. L’annonçio de nomination o l’é in programma pe-i 17 de zenâ do 2025, in sciâ fin a çeimònia di Oscar fissâ a-i 2 de marso.
Traduçion italiaña
Premio Oscar, l’Italia candiderà Vermiglio di Maura Delpero
Vermiglio di Maura Delpero è il film che l’Italia ha candidato alla nomination all’Oscar come miglior film internazionale. È stato scelto tra 18 titoli tra cui Parthenope di Paul Sorrentino, dato per favorito. Vermiglio, già vincitore del Leone d’Argento alla Mostra del Cinema di Venezia, sarà in lizza per la shortlist che comprenderà i migliori film internazionali selezionati dall’Accademia e che sarà resa nota il 17 dicembre. L’annuncio della nomination è previsto per il 17 gennaio 2025, mentre la cerimonia degli Oscar è fissata per il 2 marzo.