Eleçioin, o Bucci e o Orlando særan a campagna co-i cappi naçionali
Tutti i cappi da politica naçionale à Zena pe-a fin da campagna elettorale do Marco Bucci e do Andrea Orlando, i doî candidæ prinçipæ a-e eleçioin pe-a Region Liguria. A-i Magazzin do Cotton a premier Giorgia Meloni co-o Matteo Salvini e o Antonio Tajani; a-o tiatro Politeama a Elly Schlein, o Giuseppe Conte, o Angelo Bonelli e o Nicola Fratoianni, in ciù o Carlo Calenda conligou à distansa. «Veuggio festezzâ o mæ nataliçio da prescidente – o l’à dito o scindico de Zena –. Mi gh’ò misso o moro sciben che no ea inta scituaçion ciù boña». «N’ei vosciuo ben, mi ascì ve veuggio ben – o l’à serrou o passou ministro spezzin con un pittin de commoçion –. Co-o vòstro aggiutto poemo fâghela». Se vota domenega da 7 oe da mattin à 11 oe da seia e lunesdì da 7 oe da mattin à 3 oe de doppodisnâ. Un mion 341mia e passa e gente ch’an drito de voto, neuve i candidæ a-a prescidensa, vinti e liste tra e quæ gh’é da çerne.
Traduçion italiaña
Elezioni, Bucci e Orlando chiudono la campagna con i leader nazionali
Tutti i leader della politica nazionale a Genova per la fine della campagna elettorale di Marco Bucci e Andrea Orlando, i due principali candidati alle elezioni per la Regione Liguria. Ai Magazzini del Cotone la premier Giorgia Meloni con Matteo Salvini e Antonio Tajani; al teatro Politeama Elly Schlein, Giuseppe Conte, Angelo Bonelli e Nicola Fratoianni, più Carlo Calenda collegato da remoto. «Voglio festeggiare il mio compleanno da presidente – ha detto il sindaco di Genova –. Ci ho messo la faccia anche se non ero nella condizione migliore». «Mi avete voluto bene, vi voglio bene anch’io – ha chiuso con un po’ di commozione l’ex ministro spezzino-. Con il vostro aiuto possiamo farcela». Si vota domenica dalle 7 alle 23 e lunedì dalle 7 alle 15. Oltre un milione e 341mila gli aventi diritto al voto, nove i candidati presidenti, venti le liste tra cui scegliere.
In Liguria e nascioin deruan: -28% inte dozz’anni
In Liguria se nasce sempre ciù pöco. I urtimi dæti de l’Istat dixan che do 2023 i neuvi figgeu son stæti 8.343, ò sæ 136 meno che l’anno passou, zu de l’1,6%. A tendensa a va avanti pægia fin da-o 2012, quande i nasciui ean stæti 11.583. Saieiva à dî che inte dozz’anni a cheita a l’é stæta do 28% e da-o 2015 a region a l’é delongo sotta o limite de 10mia nascioin à l’anno. Ògni dònna a l’à in media 1,20 figgi, l’anno avanti ean 1,24. A Liguria dapeu a se distingue pe un atro dæto: un figgeu in sce çinque o l’é foresto, l’inçidensa ciù erta d’Italia.
Traduçion italiaña
In Liguria crollano le nascite: -28% in dodici anni
In Liguria si nasce sempre meno. Secondo gli ultimi dati Istat, nel 2023 i nuovi bambini sono stati 8.343, ovvero 136 in meno rispetto all’anno precedente, in calo dell’1,6%. La tendenza continua sempre uguale dal 2012, quando le nascite erano pari a 11.583. In altre parole, in dodici anni il calo è stato del 28% e dal 2015 la regione è costantemente sotto la soglia delle 10mila nascite all’anno. Ogni donna ha in media 1,20 figli, l’anno prima erano 1,24. La Liguria si distingue poi per un altro dato: un bambino su cinque è straniero, l’incidenza più alta in Italia.
A Lonely Planet a marca Zena tra e 10 megio destinaçioin a-o mondo
A guidda turstica Lonely Planet, tra e ciù avvoxæ a-o mondo, a l’à misso Zena inte 10 çittæ best travel, a-o quinto pòsto in sce çinquanta e l’unica tra e destinaçion italiañe. «Chi â conosce l’avvarda con giöxia, co-a poia che a nòmina a ghe fasse perde unna parte do seu reciammo», scrive i autoî. Primma de Zena in clascifica gh’é Tolosa in Fransa, Puducherry in India, Bansko in Borgaia e Chiang Mai in Thailandia. Derê se gh’attreuva Pittsburgh inti Stati Uniti, Osaka in Giapon, Curitiba in Braxî, Palma in Spagna e Edmonton in Canada. A guidda a conseggia de fâse un gio inti carroggi, attastâ «e variante do pesto» e a fugassa, vixitâ l’Aquäio, piggiâse un caffè in Fossoelo e in sciâ fin camminâ fin à Boccadase «pe respiâ l’äia de Çinque Tære sensa sciortî d’in çittæ».
Traduçion italiaña
Lonely Planet segnala Genova tra le 10 migliori destinazioni al mondo
La guida turistica Lonely Planet, tra le più famose al mondo, ha inserito Genova tra le 10 città best travel, al quinto posto su cinquanta e unica tra le destinazioni italiane. «Chi la conosce la custodisce gelosamente, temendo che la fama le faccia perdere parte del suo fascino», scrivono gli autori. Davanti a Genova in classifica ci sono Tolosa in Francia, Puducherry in India, Bansko a Borgia e Chiang Mai in Thailandia. A seguire ci sono Pittsburgh negli Stati Uniti, Osaka in Giappone, Curitiba in Brasile, Palma in Spagna ed Edmonton in Canada. La guida consiglia di fare un giro nei vicoli, assaggiare «le varianti del pesto» e la focaccia, visitare l’Acquario, prendere un caffè in piazza Fossatello e infine passeggiare fino a Boccadase «per respirare l’aria delle Cinque Terre senza uscire dalla città».