Caxo Cecilia Sala, l’Iran o veu a liberaçion do Abedini arrestou à Malpensa
S’ingarbuggia o caxo da giornalista italiaña Cecilia Sala, arrestâ in Iran a-i 19 de dexembre pe «violaçion de lezze da Repubrica islamica», comme l’à dito o governo. Teheran a veu a liberaçion do Mohammad Abedini Najafabadi, iranian arrestou à Malpensa a-i 16 de dexembre, do quæ i Stati Unii domandan l’estradiçion. A moæ da Sala, Elisabetta Vernoni, a l’à incontrou a prescidente do Conseggio Giorgia Meloni co-i ministri competenti e a l’à ciammou o scilençio stampa pe no compricâ ancon de ciù o dafâ. A giornalista a l’à fæto savei ch’a dòrme in tæra, a-o freido, e gh’an levou i speggetti. O Abedini o s’é defeiso con dî ch’o l’é un studioso e no un terrorista. O seu avvocato o l’à domandou i arresti in cà, a Procua a l’à dæto un pai negativo.
Traduçion italiaña
Caso Cecilia Sala, l’Iran vuole la liberazione di Abedini arrestato a Malpensa
Si complica il caso della giornalista italiana Cecilia Sala, arrestata in Iran il 19 dicembre per «violazione delle leggi della Repubblica islamica», come ha affermato il governo. Teheran vuole la liberazione di Mohammad Abedini Najafabadi, iraniano arrestato a Malpensa il 16 dicembre, di cui chiedono l’estradizione gli Stati Uniti. La madre di Sala, Elisabetta Vernoni, ha incontrato la presidente del Consiglio Giorgia Meloni con i ministri competenti e ha chiesto il silenzio stampa per non complicare ulteriormente la faccenda. La giornalista ha fatto sapere che dorme per terra, al freddo, e le sono stati tolti gli occhiali. Abedini si è difeso dicendo che è uno studioso e non un terrorista. Il suo avvocato ha chiesto gli arresti domiciliari, la Procura ha dato parere negativa.
Primmo de l’anno, 309 ferii in Italia e un zoeno ammassou da un carabinê
Son stæti 309 i ferii in Italia inti festezzamenti pe-o Primmo de l’anno, i ciù tanti di urtimi anni. Pe 69 de loiatri gh’é stæto beseugno do recòvero à l’uspiâ pe bruxeuie, lexoin a-i euggi e a-e moen caxonæ da-i furgai, ma ascì corpi de pistòlla e cotellæ. O ciù piccin o l’aiva solo doî anni, à Napoli. Neutte de sangue à Villa Verucchio, in provinsa de Rimini, donde un zoeno egiçian de 23 anni o l’à accotellou quattro persoñe e dapeu o s’é asbriou contra i carabinê: un di militari o l’à ammassou tiandoghe co-a pistòlla e oua o l’é indagou pe defeisa stramesuâ.
Traduçion italiaña
Capodanno, 309 feriti in Italia e un giovane ucciso da un carabiniere
Sono stati 309 i feriti in Italia durante i festeggiamenti di Capodanno, il numero più alto degli ultimi anni. Per 69 di loro è stato necessario il ricovero in ospedale per ustioni, lesioni agli occhi e alle mani causate dai fuochi d’artificio, ma anche colpi di pistola e coltellate. Il più piccolo aveva solo due anni, a Napoli. Notte di sangue a Villa Verucchio, in provincia di Rimini, dove un ragazzo egiziano di 23 anni ha accoltellato quattro persone e poi si è scagliato contro i carabinieri: uno dei militari lo ha ucciso sparandogli con la pistola e ora è indagato per eccesso di difesa.
Arrestou à Romma o Gianni Alemanno. Sardegna, a Todde deciarâ descheita
O Gianni Alemanno, passou scindico de Romma e fondatô do movimento Indipendenza!, o l’é stæto arrestou a-o derê de l’anno con l’accusa d’avei violou e regole in sciâ mesua di travaggi à vantaggio da soçietæ. L’urtima neutte do 2024 o l’à passâ in prexon à Rebibbia. O Alemanno o l’ea stæto condannou à un anno e dexe meixi pe traffego d’influense inleçite inte l’investigaçion Mondo de Mezo. Tæramòtto politico in Sardegna: a prescidente da Region Alessandra Todde, elezzua con progrescisti e Çinque Stelle, a l’é stæta deciarâ descheita da-a Corte d’appello pe de inregolaritæ in scê speise da campagna elettorale. Oua l’urtima poula a tocca a-o Conseggio regionale.
Traduçion italiaña
Arrestato a Roma Gianni Alemanno. Sardegna, Todde dichiarata decaduta
Gianni Alemanno, ex sindaco di Roma e fondatore del movimento Indipendenza!, è stato arrestato il 31 gennaio con l’accusa di aver violato le norme sulla misura dei lavori socialmente utili. L’ultima notte del 2024 l’ha trascorsa in carcere a Rebibbia. Alemanno era stato condannato a un anno e dieci mesi per traffico di influenze illecite nell’inchiesta Mondo di Mezzo. Terremoto politico in Sardegna: la presidente della Regione Alessandra Todde, eletta con i progressisti e i Cinque Stelle, è stata dichiarata decaduta dalla Corte d’Appello per irregolarità sulle spese elettorali. Ora l’ultima parola spetta al Consiglio regionale.