Eleçion regionale, affluensa a-o minimo stòrico. A Meloni a veu cangiâ a lezze
O campo progrescista o l’à guägno e eleçioin regionale in Campania e Pulia, o çentro-drita in Veneto. Ma quello che sata a-i euggi, ancon unna vòtta, o l’é o dæto de l’affluensa, ch’a no l’é arrivâ a-o 42% in Pulia. Oua a prescidente Giorgia Meloni a l’ammia a-o referendum in sciâ giustiçia e a pensa de cangiâ a lezze elettorale. Inta giornâ contra a violensa in scê dònne a maggioransa a l’à frenou a lezze in sciô consenso sessuale, domandando di approfondimenti. Fratelli d’Italia o l’invita a segretäia do Pd Elly Schlein a-a festa de Atreju, lê a l’à dito de scì ma solo inte un confronto co-a Meloni, che però a veu allargâlo a-o Giuseppe Conte. «A veitæ a l’é ch’a scappa ancon», a respòsta de l’avversäia.
Traduçion italiaña
Elezioni regionali, affluenza ai minimi storici. Meloni vuole cambiare la legge
Il campo progressista ha vinto le elezioni regionali in Campania e Puglia, il centrodestra in Veneto. Ma a balzare all’occhio, ancora una volta, sono i dati sull’affluenza, che non ha raggiunto il 42% in Puglia. Ora la presidente Giorgia Meloni punta al referendum sulla giustizia e valuta la possibilità di modificare la legge elettorale. Nella giornata contro la violenza sulle donne la maggioranza ha bocciato la legge sul consenso sessuale, chiedendo approfondimenti. Fratelli d’Italia invita la segretaria del Pd Elly Schlein alla festa di Atreju, lei ha detto sì ma solo in un confronto con Meloni, che però vuole allargarlo a Giuseppe Conte. «La verità è che continua a scappare», la replica dell’avversaria.
O caxo da «famiggia into bòsco», giudiçi di minoî sotta attacco
In Italia scceuppa o caxo da «famiggia into bòsco», unna cobia ingleise-australiaña in provinsa de Chieti a-a quæ o Tribunâ di minoî o l’à levou pe-o momento i figgi con mandâli inte unna communitæ. A deçixon a l’é stæta piggiâ in base à unna relaçion di serviçi soçiali ch’avvertivan do «grave reisego d’emerginaçion» pe-i figgeu che «no van a-a scheua». O ministëio da Giustiçia o s’é mesciou pe controllâ che no ghe fïse de violaçioin. O viçeprescidente do Conseggio Matteo Salvini o s’é misso da-a parte da famiggia. Offeise e menasse pe-a prescidente do Tribunâ di minoî. L’avvocato di genitoî o l’à renonçiou à l’incarrego dòppo che i doî an refuou unna casa de badda da-a vexin. A dònna a l’ea za scappâ à Bològna che l’é un anno pe no fâse trovâ da-i ascistenti soçiali.
Traduçion italiaña
Il caso della «famiglia nel bosco», giudici dei minori sotto attacco
In Italia scoppia il caso della «famiglia nel bosco», una coppia anglo-australiana della provincia di Chieti a cui il Tribunale per i minorenni ha sottratto temporaneamente i figli, affidandoli a una comunità. La decisione è stata presa in seguito a una relazione dei servizi sociali che segnalava il «grave rischio di emersione» per i bambini che «non vanno a scuola». Il ministero della Giustizia si è mosso per verificare che non vi fossero violazioni. Il vicepresidente del Consiglio Matteo Salvini si è schierato dalla parte della famiglia. Offese e minacce al presidente del Tribunale per i minorenni. L’avvocato dei genitori ha rinunciato all’incarico dopo che i due hanno rifiutato una casa gratis nelle vicinanze. La donna era già fuggita a Bologna un anno fa per evitare di essere rintracciata dagli assistenti sociali.
Addio a-a Ornella Vanoni, 9mia persoñe à dâghe l’urtimo saluo
A muxica italiaña a l’é in desmuo. A l’é mòrta inta seiaña di 21 de novembre a cantante Ornella Vanoni. A l’aiva 91 anni, gh’é vegnuo un patî. Fin à l’urtimo a l’é stæta unna protagonista da scena, anche co-a parteçipaçion a-i programmi televixivi. «L’Italia a perde uña de seu artiste ciù originale e fin», o commento do ministro da Coltua Giuli. Pe-o seu morteuio a l’aiva domandou che sunnesse o Paolo Fresu. Pe regordâla l’é arrivou tantiscime persoñe, 9mia inte doî giorni: colleghi, amixi, ma anche politichi comme o scindico de Milan e gente quæsesegge.
Traduçion italiaña
Addio a Ornella Vanoni, 9mila persone per darle l’ultimo saluto
La musica italiana è in lutto. È morta nella serata del 21 novembre la cantante Ornella Vanoni. Aveva 91 anni, è stata colpita da malore. Fino all’ultimo era stata una protagonista della scena, partecipando anche a programmi televisivi. «L’Italia perde una delle sue artiste più originali e raffinate», commenta il ministro della Cultura Giuli. Per il suo funerale aveva chiesto che suonasse Paolo Fresu. Per ricordarla sono accorse tantissime persone, 9mila in due giorni: colleghi, amici, ma anche politici come il sindaco di Milano e gente comune.